Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Tytuł Przełom 2012 dla Goodyear - za Technologię AMT
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 11-10-2012 Nie jest żadną nowością, że aby samochód spalał odpowiednią ilość paliwa oraz aby droga hamowania była minimalna, ciśnienie w oponach musi być optymalne. Problem polega na tym, że mało kto ma czas, aby przed każdą jazdą i w zależności od warunków atmosferycznych regulować ciśnienie w oponach. Goodyear rozwiązanie tego problemu.
Technologia AMT pozwala na automatyczne utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach, tak, aby spełniało wymogi producenta. Za AMT ( z ang. Air Maintance Technology – Technologia Utrzymania Powietrza ), kryją się skomplikowane rozwiązania. Mówiąc w uproszczeniu, system korzysta ruchu opony. Dzięki temu, w zależności od warunków, opona może sama się napełnić, lub otworzyć wentyl, aby zmniejszyć ciśnienie.
Cały mechanizm pozwala zaoszczędzić na średnim spalaniu w granicach 2,5 do 3,3%, w porównaniu do opon tradycyjnych. Ponadto odpowiednie ciśnienie w oponach także zwiększa ich żywotność, więc w okresie użytkowania kompletu z tą technologią, ich wartość może się nawet zwrócić.