Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 07-03-2010 Koncern z niemieckiego Ingolstadt już trzy lata temu na jednym z salonów samochodowych zaprezentował model Metro Projekt a rok później pojawił się projekt A1 Sportback. W tym roku na targowych halach pojawi się ostateczna, gotowa do produkcji wersja modelu A1. Będzie to mały ale niezwykle prestiżowy pojazd.
Design
Przód samochodu jest typowy dla wszystkich modeli Audi, duży grill z chromowaną obwódką zwieńczony logo marki. Ostre krawędzie świateł przednich oraz srebrne obwódki halogenów nadają pojazdowi nowoczesny charakter. Samochód jak przystało na ten segment ma małą i zwartą sylwetkę zachęcającą do dynamicznej jazdy. Audi ma niecałe cztery metry długości, 174cm szerokości oraz 142cm wysokości. Mimo niewielkich gabarytów posiada bagażnik o pojemności 267 litrów z podwójną podłogą. Po złożeniu siedzeń doliczymy się aż 920 litrów pojemności bagażnika.
Wnętrze
Po zajęciu pozycji za kierownicą w oczy rzuca się duży wysuwany ekran nawigacji, na razie nie wiadomo czy będzie on oferowany we wszystkich wersji wyposażenia. Poniżej widzimy charakterystyczne dla modelu TT okrągłe, chromowane nawiewy. Kokpit jak przystało na Audi jest wykonany z przyjemnych w dotyku, wysokiej jakości materiałów. Chromowane elementy dodają elegancji a wielofunkcyjna, wypłaszczona i nie wielka kierownica ułatwia manewrowanie na krętych drogach.
Silniki
Najmniejszy model w gamie Audi będzie dostępny z czteroma jednostkami napędowymi, dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Wszystkie są wyposażone w turbosprężarki i system start/stop.
Wszystkie wersje Audi A1 będą posiadały napęd na przednie koła. Jak twierdzi producent, będzie to najlżejszy kompakt w klasie premium. Pojazd będzie ważył jedynie 1045 kilogramów. Najmniejsze Audi będzie kosztować około 60 tysięcy złotych.
Podsumowanie
Audi A1 to ciekawa opcja kierowana w szczególności do młodych dynamicznych ludzi ceniących sobie radość z jazdy. Według nas samochód będzie odbierał klientów Mini, Fiata 500 czy też nowego Citroena DS3.