Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 18-01-2011 Audi A1 było opisywane przez nas kilka miesięcy temu. Jest to co prawda bardzo mały samochodzik, ale jakością wykonania nie ustępuje żadnemu ze swoich "braci" Model ten stał się pełnoprawnym członkiem całej gamy Audi. Mimo, że od jego premiery nie minęło zbyt wiele czasu, już dziś w czasopismach branżowych możemy przeczytać o niezwykłej jakości wykonania, jak na ten segment samochodów osobowych. Możemy zadać sobie jedno pytanie...
Czego brakuje niemieckiemu "maluchowi" z Ingolstadt?
Odpowiedź nasuwa się od razu. Oczywiście słynnego napędu Quattro będącego symbolem marki. Możecie zadać sobie pytanie czy jest to na tyle istotna informacja, aby poświęcić jej cały artykuł...
Owszem! Quattro to legenda, to napęd o którym marzy każdy miłośnik Audi. Zapewne dla wielu osób, które wybierają pomiędzy A1 a Mini istotną kartą przetargową będzie właśnie napęd na wszystkie koła w technologii Quattro. Najnowsze testy drogowe Audi na ośnieżonych drogach Kanady, świadczą o ostatecznym wprowadzeniu napędu Quattro w A1. Audi po raz pierwszy w samochodzie produkowanym seryjnie zastosowało ten napęd w 1980 roku. Napęd Quattro w dobrych warunkach drogowych będzie przekazywał większość momentu obrotowego na przednią oś, w przypadku utraty przyczepności, któregoś z przednich kół, moment obrotowy będzie przekazywany odpowiednio na oś tylną. Działanie wygląda bardzo prosto ale niestety konstrukcyjnie nie jest już tak wesoło a co za tym idzie ewentualne naprawy nie będą tanie. Fakt! Pocieszające jest to, że napęd Quattro zajmuje czołowe miejsca w testach niezawodności. Audi nie poinformowało nas kiedy ostatecznie ten system zostanie wprowadzony do modelu A1. Istnieją spekulacje, że Quattro zostanie wprowadzone tylko i wyłącznie w najbogatszych wersjach modelu takich jak RS1.