Audi RS 6 Avant - sportowe niemieckie kombi

Rozmiar tesktu A A A
-
Audi RS 6 Avant - sportowe niemieckie kombi
Wewnętrzna spółka Audi, firma quattro GmbH, niemalże po roku od premiery „cywilnej” odsłony Audi A6, zaprezentowała najbardziej usportowioną wersję tego modelu. Oprócz kilku optycznych zmian, najważniejsza zaszła oczywiście w silniku. Do poprawy osiągów nie przyczyniła się jednak wyłącznie nowa jednostka, ale także ultralekka konstrukcja samochodu.


Nowy RS nie dość, że zostawia wersję A6 daleko w tyle (tam najmocniejsza jednostka to zaledwie 3-litrowy silnik o mocy 313KM), to jeszcze wyprzedza sportową wersję S6, która posiada 4-litrowy silnik o mocy 420KM. RS pod maską będzie posiadać motor V8 Biturbo o pojemności 4 litrów i mocy 560KM, co daje o 247 KM więcej wobec tradycyjnego modelu i 140 wobec sportowej odsłony.
Aby zobaczyć pierwszą setkę na liczniku, RS potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy, natomiast max. moment obrotowy to 700Nm, dostępny pomiędzy 1750-5500 obrotów. Co za tym idzie, całą moc silnika można wykorzystać prawie że natychmiastowo. Mimo pokaźnych osiągów, spalanie w cyklu mieszanym ma się mieścić w granicach 9.8 litra.



Pod względem ekologicznym w samochodzie zastosowanie znalazła nie tylko technologia Star&Stop, ale także elektroniczny system do wyłączanie niepotrzebnych w danym momencie cylindrów. Kolejnym atrybutem proekologicznym nowego modelu jest odchudzenie go w sumie aż o 100 kg.

Nowy RS 6 jest pierwszym modelem niemieckiej marki, który wyposażony został w adaptacyjne zawieszenie, ze zdolnością obniżania wysokości aż o 2 cm. Ciągnie to za sobą kilka pozytywnych aspektów. Nie tylko poprawia osiągi, obniżając opór powietrza, ale także pozytywnie przyczynia się do zmniejszenia spalania. Ponadto Nowy Audi RS6 może zostać wyposażony w jeszcze bardziej usztywnione zawieszenie z DRC Dynamic Ride Control

Audi oczywiście zadbał także o optykę samochodu. Seryjnie model wyposażony będzie w 20-calowe aluminiowe felgi. Komu jednak to za mało, może je zamienić na 21-calowe, w trzech odcieniach: srebrnym, czarnym lub tytanowym. Wybierając taki model, warto dodatkowo podkreślić swoją prezencję na drogach. Niemiecki producent zadbał także o to, stosując kilka aluminiowych aplikacji na karoserii, które wyróżniają go spośród innych szóstek 7 generacji. Ponadto model dostępny będzie z nowym, matowo-szarym lakierem. Oczywiście oprócz standardowego wyposażenia zewnętrznego, Audi przygotował liczne modyfikacje.



Także wewnątrz samochód uległ zmianie. Kokpit samochodu został tak przeprojektowany, aby cała funkcjonalność była łatwa w obsłudze oraz przejrzysta dla kierowców. Przy wykorzystywaniu pełnego potencjału 560KM, każde oderwanie oka od ulicy może mieć niemiłe skutki uboczne. Ponadto wewnątrz samochodu znajduje się jeszcze więcej chromu oraz wykończenia z karbonu. Dodatkowo można wybierać z gamy sześciu innych materiałów. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są sportowe siedzenia z aplikacją RS.



Mimo swoich osiągów, Audi RS6 Avant to nadal rodzinne kombi z maksymalną ładownością 1680 litrów. Pod katem audio na pokładzie znalazło się miejsce na 15 głośników o maksymalnej mocy 1200 Watt marki Bang & Olufsen.

mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2012-12-07 19:26:41
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Audi-RS-6-Avant-sportowe-niemieckie-kombi

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt