Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 07-12-2012 Wewnętrzna spółka Audi, firma quattro GmbH, niemalże po roku od premiery „cywilnej” odsłony Audi A6, zaprezentowała najbardziej usportowioną wersję tego modelu. Oprócz kilku optycznych zmian, najważniejsza zaszła oczywiście w silniku. Do poprawy osiągów nie przyczyniła się jednak wyłącznie nowa jednostka, ale także ultralekka konstrukcja samochodu.
Nowy RS nie dość, że zostawia wersję A6 daleko w tyle (tam najmocniejsza jednostka to zaledwie 3-litrowy silnik o mocy 313KM), to jeszcze wyprzedza sportową wersję S6, która posiada 4-litrowy silnik o mocy 420KM. RS pod maską będzie posiadać motor V8 Biturbo o pojemności 4 litrów i mocy 560KM, co daje o 247 KM więcej wobec tradycyjnego modelu i 140 wobec sportowej odsłony.
Aby zobaczyć pierwszą setkę na liczniku, RS potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy, natomiast max. moment obrotowy to 700Nm, dostępny pomiędzy 1750-5500 obrotów. Co za tym idzie, całą moc silnika można wykorzystać prawie że natychmiastowo. Mimo pokaźnych osiągów, spalanie w cyklu mieszanym ma się mieścić w granicach 9.8 litra.
Pod względem ekologicznym w samochodzie zastosowanie znalazła nie tylko technologia Star&Stop, ale także elektroniczny system do wyłączanie niepotrzebnych w danym momencie cylindrów. Kolejnym atrybutem proekologicznym nowego modelu jest odchudzenie go w sumie aż o 100 kg.
Nowy RS 6 jest pierwszym modelem niemieckiej marki, który wyposażony został w adaptacyjne zawieszenie, ze zdolnością obniżania wysokości aż o 2 cm. Ciągnie to za sobą kilka pozytywnych aspektów. Nie tylko poprawia osiągi, obniżając opór powietrza, ale także pozytywnie przyczynia się do zmniejszenia spalania. Ponadto Nowy Audi RS6 może zostać wyposażony w jeszcze bardziej usztywnione zawieszenie z DRC Dynamic Ride Control
Audi oczywiście zadbał także o optykę samochodu. Seryjnie model wyposażony będzie w 20-calowe aluminiowe felgi. Komu jednak to za mało, może je zamienić na 21-calowe, w trzech odcieniach: srebrnym, czarnym lub tytanowym. Wybierając taki model, warto dodatkowo podkreślić swoją prezencję na drogach. Niemiecki producent zadbał także o to, stosując kilka aluminiowych aplikacji na karoserii, które wyróżniają go spośród innych szóstek 7 generacji. Ponadto model dostępny będzie z nowym, matowo-szarym lakierem. Oczywiście oprócz standardowego wyposażenia zewnętrznego, Audi przygotował liczne modyfikacje.
Także wewnątrz samochód uległ zmianie. Kokpit samochodu został tak przeprojektowany, aby cała funkcjonalność była łatwa w obsłudze oraz przejrzysta dla kierowców. Przy wykorzystywaniu pełnego potencjału 560KM, każde oderwanie oka od ulicy może mieć niemiłe skutki uboczne. Ponadto wewnątrz samochodu znajduje się jeszcze więcej chromu oraz wykończenia z karbonu. Dodatkowo można wybierać z gamy sześciu innych materiałów. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są sportowe siedzenia z aplikacją RS.
Mimo swoich osiągów, Audi RS6 Avant to nadal rodzinne kombi z maksymalną ładownością 1680 litrów. Pod katem audio na pokładzie znalazło się miejsce na 15 głośników o maksymalnej mocy 1200 Watt marki Bang & Olufsen.