Fot. Audi
Nadwozie Audi TT Offroad bazuje na uniwersalnej płycie MQB, pozwalająca na modularną budowę samochodu. Wymiary modelu spokrewnione są z tymi od aktualnie produkowanego Audi Q3: 4.39m długości, 1.85m szerokości, 1.53m wysokości oraz 2.63m rozstaw osi. Koncepcyjny model na pierwszy rzut oka nie do końca przypomina swojego imiennika. Przeważają długie i horyzontalne prowadzenie linii. Pokrewieństwo pomiędzy sportowym Audi TT , a jego wersją offroadową widać dopiero w bocznym ujęciu.Fot. Audi
Wnętrze zaprojektowane zostało dla 4 osób. Aby jednak podróżować komfortowo - dotyczy osób dorosłych, muszą oni przebywać wyłącznie w przednich siedzeniach. Sportowe fotele gwarantują najlepsze właściwości trzymania pasażerów na miejscu, nawet przy agresywnym stylu jazdy. Oprócz elementów, które występują wyłączenie w rodzinie TT, Offroadowa wersja otrzymała dodatkowo kilka elementów z rodziny Q. Sterowanie multimediami w samochodzie można albo poprzez kierownicę lub też usytuowany centralnie pomiędzy kierowcą, a pasażerem dotykowym panelem MMI.Fot. Audi
Najnowszy koncept niemieckiego producent wyposażony został w 2 litrową jednostkę TFSI o mocy 292 KM. Jednak całkowita moc wynosi 408 KM, w ramach wsparcia do benzynowej jednostki dodano dwa silniki elektryczne każdy po 58 KM. Dzięki połączenie tych dwóch form napędu Audi TT Offroad, ma spalać tylko 1,9l paliwa na 100 km. Maksymalna prędkość ograniczona została do 250 km/h. Aby rozpędzić pojazd od 100 km/h wystarczy 5,2 sekund. Do zarządzania mocą silnika w Audi TT Offroad posłużyła 6 biegowa automatyczna skrzynia S-tronic.