Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 09-12-2012 BMW pozostał jednym z niewielu producentów segmentu premium, którzy jak na razie nie wprowadzili (lub są daleko od debiutu rynkowego) swojego "elektryka". Mimo, iż niemiecki producent od kilku lat już pokazuje coraz to nowsze koncepty z przedrostkiem "i" w nazwie, nadal nic konkretnego nie pojawiło się w salonach.
Najnowszy koncept marki BMW ma jednak zmienić ten stan rzeczy i zapoczątkować rychłe wejście na ten coraz szybciej rozwijający się rynek. Zaprezentowany na targach w Los Angeles 2012, i3 Concept Coupe, to wersja przedprodukcyjna pierwszego w pełni elektrycznego samochodu niemieckiego producenta klasy premium. Przedstawiony model, mimo, że nosi charakterystyczny grill, całkowicie odbiega od nurtu designerskiego BMW. Przede wszystkim brakuje mu typowych, agresywnych, sportowych akcentów, które to zastąpione zostały przez bardziej dynamiczną bryłę. Ta nowa stylistyka nosi nazwę LifeDrive.
Z długością 3.96m, szerokością 1.77m oraz 1.55m wysokości, BMW i3 zalicza się do segmentu B. Mimo niedużych wymiarów, rozstaw osi wynosi 2.57m. Zaprezentowany model, to trzydrzwiowe Coupe. Jak na nieduży miejski samochód, i3 osadzony został na pokaźnych, 20-calowych felgach. Kolejnym elementem, który podkreśla dynamikę pojazdu jestindywidualny styl polakierowania - energiczny, dedykowany do tego modelu kolor - Solar Orange, z czarnymi elementami.
Wewnątrz nowego i3 Concept Coupe znajdziemy ciąg dalszy LifeDrive. Objawia się on przede wszystkim spartańskim minimalizmem. Usunięto wszystkie elementy sterowania, które dały się zastąpić odpowiednikami w dotykowych ekranach. Pierwszy 6.5-calowy wyświetlacz umieszczono na szczycie kolumny kierowniczej. Wyświetlane są tutaj wszelkie informacje dotyczące samochodu, jak również jazdy. Drugi, 8.8-calowy, został osadzony na środkowej części deski rozdzielczej. Na ekranie wyświetlane są wszelkie informacje oraz funkcje nawigacji, wraz z usługami BMW i ConnectedDrive. Wnętrze przeznaczone jest na komfortowe podróżowanie do 4 osób.
Mimo niedużych wymiarów, pod maską znalazł się mocny, 170-konny silnik elektryczny, który generuje moment obrotowy o wartości 250Nm. Na w pełni naładowanych akumulatorach można pokonać nawet 160km. Jednak ta wartość mocno zależy od stylu jazdy. Aby móc w pełni cieszyć się zarówno z osiągów, jak i maksymalnej żywotności baterii, BMW przygotowało trzy tryby: COMFORT, ECO PRO oraz ECOPRO+. Każdy z nich (jak same nazwy wskazują) po części sprzyja wygodzie albo żywotności baterii. Przykładowo zmiana z trybu Comfort na EcoPro daje już możliwość przejechania o 20% dłuższy odcinek. Jednak równolegle skutkuje na przykład słabszym działaniem klimatyzacji oraz ogrzewania. Tryb EcoPro+ wydłuża ten dystans jeszcze bardziej, ale nic w życiu nie jest za darmo i trzeba się zadowolić ograniczeniem prędkości do 90km/h, tak więc moc silnika spada. Klimatyzacja oraz ogrzewanie również działa na minimalnej wydajności.
Widać, że BMW chce zadbać o swoich klientów i być może dlatego nadal nie zostały wprowadzone samochody tego typu do sprzedaży. i3 Concept Coupe, połączony z BMW ConnectDrive, pozwala na zaplanowanie podróży. W sumie to obecnie nic nadzwyczajnego, jednak w przypadku tego modelu można zarezerwować sobie czas oraz miejsce na to, aby podczas postoju bezproblemowo naładować pojazd i po krótkim czasie móc kontynuować podróż. Ponadto stan ładowania samochodu można sprawdzić sobie w smartfonie poprzez specjalną aplikację.