Fot. BMW
BMW M3 w wersji „30 Jahre M3” dostępny będzie w limitowanej serii 500 sztuk. Każdy z tych samochodów wyposażony będzie standardowo w pakiet Competition oraz lakier metalizowany w odcieniu Macao niebieski. Oznaczenie numeru modelu z limitowanej serii widoczne będzie na kokpicie po wewnętrznej stronie pasażera. Pakiet Competition wprowadza do samochodu kilka kluczowych zmian. Wraz z dodatkowymi 19 KM mocy, BMW zmodyfikował elementy układu jezdnego. Dzięki tym zmianą samochód nie zależnie od wybranej opcji skrzyni biegów przyspiesza o 0,1 sekundy szybciej. W przypadku 7 biegowej automatycznie jest to równe 4 sekundy. Cena na limitowaną serię samochodu to dopłata 10 tyś Euro do ceny podstawowego modelu z pakietem Competition.Fot. BMW
Premiera BMW M3 odbyła się na jesieni 1985 podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pierwsze BMW M3 dotarło do klienta w 1986 roku. Wtedy raczej nikt nie spodziewał się aż tak wielkiego sukcesu tej sportowej odmiany samochodu BMW serii 3. Specyfikacja pierwszego modelu wyglądała następująco, silnik czterocylindrowy o mocy 200 KM oraz tylko 1200 kg wagi, dzięki pierwszym próbom zastosowania technologi budowy samochodów z lżejszych materiałów. Dzięki tym parametrom BMW M3 pierwszej generacji przyspieszał w zaledwie 6.7 sekundach do 100 km/h, a maksymalna prędkość wynosiła 235 km/h. Nawet jak na dzisiejsze lata samochód miał imponujące osiągi. W 1988 roku BMW M3 otrzymał nową mocniejszą 220 konną jednostkę pozwalająca podnieść maksymalną prędkość do 243km/h. W 1990 roku powstała pierwsza limitowana do 600 sztuk seria o nazwie BMW M3 Sport Evolution. Ten model miał już silnik 2.5 litrowy o mocy 238 KM.Fot. BMW
W 1992 roku BMW zaprezentował nową generację modelu M3 w nadwoziu Coupe, wobec poprzedniej edycji samochód stracił mocno na swojej agresywnej stylistyce. Jednak co producent zabrał w wyglądzie oddał w mocy. Tym razem pod maska zawitał już rasowy V6 o pojemności 3 litrów oraz mocy 286 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Dzięki temu BMW M3 dotarło już w ciągu 6 sekund do 100 km/h, a prędkość ograniczona została po raz pierwszy elektronicznie do 250 km/h. Dwa lata później ten sam samochód pojawił się na rynku jako kabriolet. W 1995 BMW M3 otrzymał wzmocnioną jednostkę o pojemności 3.2l oraz mocy 321 KM. Ta jednostka pozwoliła już na przebicie 6 sekundowej bariery, a samochód do 100 km/h potrzebował zaledwie 5.5 sekund.Fot. BMW
Trzecia generacja sportowego Coupe BMW M3 zadebiutowała w roku 2000. Samochód otrzymał mocny lifting nadwozia, oprócz eleganckiej linii nadwozia model powrócił do korzeni otrzymując dodatkowo bardziej agresywnego charakteru. Modelu przybyło także na mocy. Teraz silnik V6 o pojemności 3.2l posiadał już 343 KM, co pozwalało osiągnąć 100 km/h w zaledwie 5.4 sekundach. Na kolejną wersję silnikową klienci musieli poczekać do 2003 roku, jednak wynik 4,9 sekund był tego warty. Jednostka otrzymała tym razem 360 KM. W 2007 roku nastał czas na odświeżenie modelu, ograniczenia mocy jednostek V6 wyeliminowano wstawiając do samochodów silniki V8. Czwarta generacja sportowej odmiany BMW 3, pod maską kryła już 420 KM. Jednak wraz z wzrostem mocy nie obniżył się czas przyspieszenia do 100 km/h. W 2014 roku nadszedł czas na wprowadzenie nowej piątek, aktualnie sprzedawanej wersji samochodu. Wraz z nową generacją samochód powrócił do silników V6, tyle że tym razem podwójnie turbo doładowanych. Moc 431 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4.1 sekund.