Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 02-09-2010 Od pewnego czasu Citroen promuje nową linię stylistyczną oznaczoną symbolem DS. Najnowszą odsłonę tej gamy znanej już w 1955 roku zapoczątkował model DS3. Podczas targów samochodowych w Paryżu, przyszedł czas na starszego brata, czyli Citroena DS4. Francuski koncern zapewnia nas o rychłym sukcesie całej linii stylistycznej DS i promuje ją jako niezwykle luksusową oraz rewolucyjną.
Design
Koncepcyjny model mieliśmy okazję oglądać w szwajcarskiej Genewie, w marcu tego roku. Szczerze mówiąc zaskoczyło mnie jak mało zmian wprowadził Citroen w stosunku do konceptu DS High Rider. Najnowszy model charakteryzuje się zwartą, sportową sylwetką. W moim subiektywnym odczuciu najciekawszym elementem designerskim DS4 jest płynne przejście kompozycji przedniego „grilla” oraz reflektory ograniczone linią maski. Tył pojazdu utrzymuje poziom i nie sprawia wrażenia „znudzonych pracą projektantów, uciekających do domu na ciepły obiad” Oczywiście nie będę prawił Francuzom samych komplementów, jedynym elementem, który nie podoba mi się po pierwszym kontakcie z DS4 jest niespójne przetłoczenie nad tylnym nadkolem.
Wnętrze
Wnętrze kompletnie nie pasuje do samochodów tej klasy. Jest aż nadto ekstrawaganckie i luksusowe a materiały użyte do wykończenia stoją na poziomie Audi i to przynajmniej modelu A6. Chodź w stosunku do niego Citroen jest „żywszy” oraz jak to często bywa w przypadku samochodów francuskich ergonomia stoi na niższym poziomie. Patrząc na to wnętrze nie mogę oprzeć się wrażeniu, że w zaprojektowaniu kilku elementów DS4 Citroen wzorował się na Niemcach. Chodzi mi nie tylko o jakość ale także o wielofunkcyjną kierownicę, spłaszczoną na dole, co ciekawe nie jest ona uwieńczona logo Citroena, lecz serii DS.
Silniki
Citroen na początku produkcji przygotował dla nas pięć jednostek napędowych w tym dwie wysokoprężne. Możemy wybierać spośród następujących silników:
1.6 VTi, 120KM
1.6 THP, 155KM
1.6, 200KM, 275Nm
1.6 HDi, 110KM
2.0 HDi, 160KM
Będziemy mogli wybierać miedzy 6-stopniową skrzynią automatyczną bądź manualną.
Podsumowanie
Nie lubię podsumowań… Ciężko w jakikolwiek sposób podsumować samochód przy tak krótkim obcowaniu z nim. Oczywiście mogę opisać tutaj swoje odczucia, ale będą one w 99% pozytywne i możecie przejrzeć je powyżej. Seria DS to legenda lat 50-tych, bez wątpienia odrodzenie tej linii odbije się echem w świece motoryzacji, ale czy dotrzyma kroku swoim przodkom…