Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 14-09-2012 C-Elysee - tak będzie się zwał najnowszy model Citroena, który ma odbudować światową rangę tego producenta. Nowy francuski model zalicza się do segmentu C, a jego główny rynek zbytu przewidziany jest w Chinach, Rosji i Turcji. Produkcja rozpocznie się w fabryce Citroena w Vigo w Hiszpanii, a na rynek trafi on pod koniec tego roku.
Design nowego Citroena C-Elysee ma przywodzić na myśl lekkość i atrakcyjność. Przednia część samochodu odwzorowuje aktualny trend designu francuskiego producenta, z dużym chromowanym logo marki na środku grilla. Główne linie nadwozia ciągną się od przedniego zderzaka, aż po sam tył pojazdu, kończąc na nieznacznie wystającym bagażniku z małym spoilerem. Samochód będzie dostępny w kolorach.
Wnętrze, jak na auto spod skrzydeł Citroena, jest bardzo proste, pozbawione nadmiernie widocznej elektroniki - co pomoże mu korzystnie powalczyć ze stereotypami związanymi z tą marką.
Pod maską znajdzie się między innymi najnowszy silnik Citroena - benzynowy VTi 72, który został zaprojektowany z myślą o ekologicznym zużyciu paliwa, bez utraty na mocy. Silnik ma pojemność 1.0l, moc 73KM i moment 110Nm. Drugim nowym benzynowym silnikiem w gamie będzie VTi 115. Ponadto Citroen wyposażył ten samochód w jeszcze jedną sprawdzoną jednostkę wysokoprężną - HDi 92.
Wymiary nowego sedana Citroena to 4,43m długości, 1,7m szerokości i 1,47m wysokości, przy najdłuższym w segmencie rozstawie osi - 2,65m.