Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kacprowicz - 02-10-2011 O tym modelu koncepcyjnym wiemy na razie tylko tyle... ile widzimy. Znamy też oczekiwania marki odnośnie jego ostatecznego wyglądu i cech. Misją volvo jest czynienie życia mniej skomplikowanym, a bardziej przyjemnym. Dlatego Concept You, odsłonięty podczas tegorocznych targów we Frankfurcie, ma być wynikiem odczytywania przez Volvo oczekiwań jego klientów. Obecna wizja nowego sedana została zaprojektowana dla ludzi ceniących nowoczesność. Ma to być połączenie wykwintnego rzemiosła, współczesnego skandynawskiego designu, oraz łatwej w obsłudze, dotykowej technologii.
Zaczęło się od Chin
Concept You jest następcą modelu Concept Universe, który zaprezentowano na targach w Sznangaju. Obydwa samochody służą obecnie za wskazówki do znalezienia idealnego designu dla nowego, dużego sedana od Volvo.
Podczas trwania oraz po szanghajskich targach, Volvo zebrało obszerną masę opinii z całego świata, odnośnie prezentowanego tam Concept Universe, które posłużyły do rozwinięcia tamtej wizji w finalną wersję Concept You. Najnowszą odsłonę cechuje bardziej odważny profil w stylu coupe, podczas gdy przód idzie w kierunku klasycznego designu Volvo.
Lusterka profilowane w stylu "fastback" są wyraźnym trendem wśród europejskich nabywców. Producent zauważył, że chińskie "kubki smakowe" idą szybko w podobnym kierunku, zatem głównym celem jest teraz sprawdzić, jak bardzo odważny może być następny sedan, aby mógł odnieść globalny sukces. Volvo ubiega się w tym celu o jak największą liczbę opinii, także przez serwisy społecznościowe.
Samochód "zaprojektowany wokół ludzi"
Strategią Volvo jest osiągnąć opłacalny rozwój, będąc prawdziwą globalną marką z gamą samochodów stworzonych dokładnie pod potrzeby i styl życia klientów. Głównym jej celem jest w tym momencie obserwowanie oczekiwań konsumentów i dostosowywanie do nich nowych modeli.
Concept You odzwierciedla fakt, że ludzkie postrzeganie luksusu wychodzi poza tradycyjny punkt widzenia. Rośnie uznanie dla sprytnego zestawienia eleganckiego designu, rzemiosła pierwszej klasy, oraz elegancko zaprojektowanej technologii.
Cechy nowego modelu
- przestronne, luksusowe nadwozie typu sedan, z nowym designem, rzeźbionym w skandynawskim stylu, który cechuje się także zamaszystymi liniami, znanymi z dotychczasowych modeli Volvo.
- Architektura Skalowalnej Platformy (SPA), uwalniająca możliwości dynamicznego wyglądu, przy maksymalnych korzyściach technologicznych i produkcyjnych.
- sprowadzenie do auta intuicyjnej i eleganckiej technologii dotykowej, czym Volvo podkreśla swoją ambicję przewodzenia w rozwijaniu super funkcjonalnej komunikacji kierowcy z samochodem.
Jak wspomniano wcześniej, Concept You wciąż nie jest modelem, który pojawi się w produkcji. Volvo cały czas testuje i bada nasze oczekiwania względem nowego sedana. Jednak biorąc pod uwagę podobieństwa pomiędzy Concept Universe oraz Concept You, możemy mniej więcej określić cechy designu, które nie powinny ulec zmianie oraz... oczekiwać na kolejną concept-niespodziankę od Volvo.