Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 22-07-2019 Pierwsze półrocze 2019 roku dla Peugeot nie należy do najbardziej udanych. Wobec analogicznego okresu z przed roku, kiedy to Peugeot sprzedał 1 005 676 samochodów. W tym roku w okresie od stycznia do czerwca, udało się do klientów dostarczył zaledwie 767 062 pojazdów. Za spadek w sprzedaży o prawie 240 000 modeli - a więc prawie o 24%, Odpowiedzialny jest kryzys z Iranem i z tym związane embargo. Kolejne spadki francuski producent musiał zaliczyć przez słabnącą sytuację gospodarczą w takich kluczowych krajach jak Chiny, Argentyna czy też Turcja. Mimo słabnącej globalnie sprzedaży lidera grupy PSA, francuski producent zaliczył wzrost sprzedaży w Europie o 6,9%. Liderami sprzedaży były takie modele Peugeot 208, Peugeot 3008 oraz Peugeot 2008. Wszystkie te modele przekroczyły granice 100 000 sprzedanych egzemplarzy. Polski rynek nowych samochodów poszedł w trend światowy, nie Europejski. Peugeot sprzedał na naszym rynku o przeszło 2,7% mniej nowych pojazdów niż to miało miejsce rok temu.