Fot. Volvo
Silnik ten to pierwsza tak zaawansowana jednostka. Z zaledwie dwu litrowej jednostki posiadająca zaledwie cztery cylindry, przy wsparciu turbosprężarek oraz elektrycznych silników uzyskano moc 400 KM. Jednak mimo potężnej mocy samochód spala poniżej trzech litrów benzyny na 100 km, a przyspiesza w granicy 5,6 sek do 100km/h. Jednak na tym nie koniec. Ta jednostka to dopiero początek drogi ku pełnej elektryczności. Kolejny przystanek to nowe S90, które ma być kolejnym samochodem wyposażone w hybrydowe rozwiązanie plug-in oraz otrzymać kolejne warianty tego napędu. Cel końcowy ma zostać osiągnięty w 2019 roku. Wtedy na rynku pojawi się pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki.Fot. Volvo
Pierwsze kroki w kierunku globalnej strategi rozbudowy oferty plug-in hybrid poczyniony został wraz z nowymi platformami. Na początku SPA, na której osadzony został XC90. Następne samochody, które z niej skorzystają to pozostałe model z serii 90, są nimi S90, V90 oraz V90 Cross Country. Kolejny krok to wprowadzenie nowej platformy CMA w 2017 roku dla kompaktowych modeli takich jak z serii 40.Fot. Volvo