Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 27-04-2013 Najmniejszy z rodziny Chevroletów to drugi model z elektrycznym silnikiem po modelu Volt, zaś pierwszy w pełni elektryczny. Mimo niewielkich rozmiarów, silnik w Sparku EV posiada moment obrotowy na poziomie 542 Nm. Dzięki temu pierwszą 100, mały miejski samochód osiąga już po zaledwie 8,5 sekundy. Moc silnika w KM wynosi 130.
Osobom, które muszą poruszać się często w mieście, samochód raczej nie będzie sprawiał większych problemów z zasięgiem. Aby naładować baterię do 80% mocy, wystarczy zaledwie 20 minut, co przyczynia się do większej mobilności pojazdu. System został ponadto tak zbudowany, aby wytrzymać nawet do kilku tego typu ładowań dziennie bez utraty właściwości baterii. W przypadku pełnego ładowania poprzez gniazdo 230V, czas wynosi do 6-8 godzin.
Dla zapewnienia jak największej żywotności układu, samochód przeszedł gruntowne testy, między innymi na daleki dystans, wynoszący 800 tys. km. Przetestowany został dzięki temu nie tylko sam napęd, ale także wszystkie pozostałe części i podzespoły modelu.
Samochód pojawi się najpierw na amerykańskim rynku, gdzie, że tak można powiedzieć, zostanie gruntownie przetestowany, aby w 2014 roku zawitać w Europie. Jednak i tu pojawi się tylko na wybranych rynkach. Gwarancja na baterię obejmuje 8 lat lub 161 tyś przejechanych km. W tym czasie oszczędność wobec tradycyjnego samochodu wynosi nawet do blisko 7 tyś euro na kosztach paliwa. W przypadku innych krajów europejskich jest jeszcze więcej korzyści, jak na przykład darmowe parkingi w mieście lub inne granty.