Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 20-08-2012 Już 6 lat mineło od premiery aktualnej, pierwszej generacji Toyoty Auris. Następca Corolli tym razem doczekał się swojego kontynuatora. Druga generacja Toyoty Auris ma przywrócić jej czołowe miejsce w rankingach sprzedażowcyh w segmencie C.
Nowa Auris prezentuje się wobec swojego poprzednika zdecydowanie bardziej sportowo. Zastosowanie LEDowych swiateł do jazdy w dzień, wraz z nowym, prawie że szpiczastym nosem z logo Toyoty, nadaje Aurisowi bardzo dynamiczny wygląd. Przód, połączony z długim dachem panoramicznym, dodatkowo uwidacznia jego sportowy zarys. Dalszą część dynamicznej linii znajdziemy z tyłu samochodu. Długie tylnie światła z ostrymi zakończeniami, nadają nowemu Aurisowi nie tylko wrażenia dynamiki ale także agresywności. Sam samochód został ponadto obniżony, co czyni go najniżej zawieszonym samochodem z segmentu C - zabieg ten wpływ miał na aerodynamikę i zmniejszenie zużycia paliwa. Wymiary nowej Toyoty, to 4,28 wysokości (+ 3 cm wobec poprzednika), 1,76m szerokości i 1,46m wysokości (5 cm w stosunku do poprzednika). Rozstaw osi nie uległ zmianie i nadal wynosi 2,6m.
Wnętrze nowego Aurisa jest przewidywalne i zarazem lekko nudnawe. Pod kątem designu nowy Auris raczej stracił, niż zyskał. Brak reprezentacji wewnątrz tego, co się dzieje na zewnątrz. Zakończenia klamek, obramowań konsoli, wywietrzników, wykonane zostały mimo wszystko z wysokiej jakości materiałów.
W wyższych wersjach pulpit być może został dodatkowo wyłożony skórą, jednak na temat tego, co się znajdzie w wyposażeniu, Toyota jak na razie milczy.
Nowy Auris dostępny będzie aż z 3 typami silników: benzyna, diesel i hybryda. W wersji benzynowej będą dostępne 2 silniki - 1,33l i 1.6l. Wysokopręzne jednostki będą miały pojemność 1.4l i 2,0l. Hybryda z kolei będzie wyposażona w silnik 1.8. Toyota ma nadzieję, że sprzedaż każdym typem napędu będzie taka sama (pierwsza generacja Aurisa z silnikiem hybrydowym sprzedała się w liczbie 60 tyś. sztuk).
Nowy Auris produkowany będzie w Anglii. Do salonów trafić powinien w niedługim czasie po jego premierze w Paryżu.