Fot. Ford
Pod maską wersji ST dostępne będą wyłącznie dwie topowe wersje jednostek. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2.3l dysponować będzie mocą 280 KM i maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm. Wysokoprężna opcja bazuje na 2.0l silniku EcoBlue o mocy 190 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. W obu wypadkach nowe parametry przekładają się na wzrost mocy o12% i większy moment aż o 17 % wobec poprzedniej generacji Ford Focus ST. Do osiągnięcia prędkości 100 km/h benzynowa wersja potrzebuje 5,3 sekundy, a diesel 7,6 sekundy.Fot. Ford
Ford Focus jest pierwszym modelem amerykańskiego producenta, w którym zastosowano elektroniczny przedni mechanizm różnicowy (eLSD). Dzięki temu rozwiązaniu, samochód dużo szybciej reaguje na utratę przyczepności kół do drogi, próbując samodzielnie dostosować obroty. Rozwiązanie to znalazł się zarówno w wersji z 6 biegową manualną jak też 7 stopniową automatyczną skrzynią biegów. Sportowa wersja Forda Focusa korzysta z tych samych sprężyn w amortyzatorach co seryjna, jednak zwiększona został sztywność o 20 % z przodu i 13 % z tyłu. Dzięki tej lekkiej poprawki auto, nadal dysponuje tą samą zwinnością przy zdecydowanie sztywniejszym zawieszeniu. Do tego dochodzi jeszcze zmniejszony poprzeczny prześwit o 10 mm.Fot. Ford
Ford Focus to jednak nie tylko mocniejsza wersja kompaktowego modelu, auto niczym nie odbiega seryjnej wersji pod kątem funkcjonalności i dostępności do nowych rozwiązań. Tak też model oferowany będzie z wyświetlaczem head-up display, który pozwala na nieodwracanie wzroku od ulicy. Adaptacyjny tempomat z funkcją czytania znaków i utrzymywania samochodu na środku pasa ruchu, pozwala cieszyć się zwiększonym bezpieczeństwem na trasach szybkiego ruchu.Fot. Ford
Parkowanie Fordem nie było jeszcze nigdy tak łatwe. Nowa wersja systemu do automatycznego parkowania, jeszcze bardziej podpowiada kierowcy. Tak aby manewr ten wykonany został szybciej i sprawniej. Auto wesprze kierowcę także w przypadku omijania przeszkód na ulicy, aby uniknąć kolizji. Standardowo na pokładzie sportowej wersji Forda Focusa, nie mogło zabraknąć systemu multimedialnego SYNC3 wyposażony w duży 8 calowym dotykowym ekranie. Pozwalające na sterowanie multimediami nie tylko dotykiem, ale także głosem.