Fot. Honda
Nowa sportowa sylwetka Hondy Civic może zawstydzić nie jeden wyścigowy samochód. Producent z Japonii postawił przede wszystkim na dynamikę nadwozia, widać go w każdym elemencie, w każdym szczególe. Wszystkie wersje wyposażone będą standardowo w LEDowe światła do jazdy dziennej w kształcie kija hokejowego. Wobec poprzedniej generacji nowy Honda Civic został poszerzony o 3 cm oraz wydłużony o 13 cm. Kompaktowy samochód osadzony został dodatkowo na większych oponach i felgach, co także daje dodatkowy sportowy urok. Mimo ze pojazd został powiększony, jego wagę udało się zredukować o 16 kg. Podstawowa jednostka napędowa, która znajdzie się w nowym Honda Civic to nowy trzycylindrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik 1.0 VTEC. Z niedużej pojemności udało się jednak wydostać 129 KM. Jeszcze lepiej zapowiada się 1.5l VTEC, który zastąpił 1.8l jednostkę, z niego udało się wycisnąć aż 184 KM mocy.Fot. Honda
Dziesiąta generacja Hondy Civic to samochód o największej przestrzeni, jaką japoński producent dotychczas zaprezentował w segmencie kompaktowym. Za dodatkowy komfort odpowiadać będą wysokiej klasy materiały, spotykane często u producentów premium. Samochód dysponuje także dużym i pojemnym bagażnikiem. Jego objętość wynosi 478l. Honda Civic na wyposażeniu będzie mogła mieć także wysokiej jakości system audio dysponujący aż 465W mocy, składający się z 11 głośników. Nad bezpieczeństwem czuwać nie będą wyłącznie bierne systemy jak strefy zgniotu. Już w standardowej wersji samochód ma dysponować szereg rozwiązań aktywnego bezpieczeństwa, wspierające kierowce podczas codziennej jazdy. W ich skład wchodzą między innymi system informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne hamowanie przed przeszkodami i wiele więcej.