Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Hydrogen Council, wodorowa koalicja na rzec promocji technologii i ekologi
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 19-01-2017 W Szwajcarii, Davos 18 stycznia odbyło się uroczyste spotkanie 13 firm związanych z technologią wodoru. W tym gronie znalazło się aż 5 producentów samochodów: BMW, Daimler, Honda, Hyundai oraz Toyota. Celem całego przedsięwzięcia jest promowanie technologii, która jest nie tylko czysta, ale także pozwala na bezproblemową i szybką eksploatację w każdym warunku. Już leciwa technologia i dawno temu porzucony rynek na rzecz ropy, w ostatnich kilku latach mocno odżył wszystko za sprawą takich modeli samochodów jak Toyota Mirai, Hyundai ix35 F-Cell. Rynek ten teraz jest wart już 1,4 miliarda Euro. Aktualnie na świecie seryjnie produkowane są 3 samochody, w tym roku premierę będzie miał kolejny pojazd, a będzie nim Mercedes GLC F-Cell. Za pionierami pójdą także kolejni producenci, wszystko dzięki coraz lepiej i szybciej rozwijającej się infrastrukturze. Za którą w głównej mierze odpowiedzialni są pozostali uczestnicy tego spotkania. Kolejnym celem tej grupy to pomoc w realizacji konwencji Paryskiej z 2015 roku, której cel było zmniejszenie globalnej temperatury o 2 stopnie. Hydrogen Council chce w tym pomóc poprzez wprowadzanie bardziej ekologicznych technologii jakim jest wodór i uzyskiwana energia z niego. Do 2025 roku obok samochodów elektrycznych, wodór ma wypierać z rynku przestarzałe pojazdy korzystające z paliw ropo pochodnych. Nastąpić ma także większa promocja pozwalająca na wprowadzenie na rynek autobusów do miast tankowanych wodorem, co miało by bardzo pozytywny wpływ na jakość powietrza.