Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 27-02-2013 Na targach w Genewie zostanie zaprezentowana kolejna premiera europejska Niedawno wchodzący na rynek, odświeżony model Santa Fe, otrzyma dużego brata - model Grand Santa Fe, który już ujżał światło dzienne na targach w Nowym Jorku. Jednak do europejskiej wersji wprowadzono szereg modyfikacji, tak, aby kierowca czuł się jak w ekskluzywnym europejskim SUV'ie. Nowy Grand Santa Fe swoimi rozmiarami będzie się więc zaliczał już do segmentu E, co skutkuje bardzo wysokim wskaznikiem komfortu oraz miejsca.
Nowy Grand Santa Fe jest dłuższy wobec swojej mniejszej wersji o 22,5 cm, co przekłada się na całkowitą długość 4.96 m. Jest też szerszy o pół centymetra, co daje 1.89m szerokości, oraz wyższy o 1 cm - teraz 1.70 m wysokości. Dzięki zwiększeniu całkowitej długości samochodu, nowe Santa Fe posiada teraz nie tylko dłuższy rozstaw osi, ale także bagażnik większy o 91 litrów (w sumie 607l). Warto wspomnieć, że samochód ten będzie dostępny tylko w wersji z 7 siedzeniami.
Pod względem designu wprowadzono małe zmiany zewnętrzne wobec Amerykańskiej wersji. Niektóre z nich dotyczą zmian w grillu, reflektorach przeciwmgielnych oraz przednim zderzaku. Większą uwagę poświęcono też tylnej części pojazdu, która została całkowicie przeprojektowana. Zmiany wynikały jednak raczej z prawnych aspektów, niż użytecznych.
Pod względem silników, Hyundai nie dał zbyt dużego wyboru, można nawet powiedzieć, że żadnego. Samochód będzie dostępny tylko z jednostką wysokoprężną o mocy 197KM. Silnik o pojemności 2.2l ma spełniać normy EURO5 i będzie dostępny tylko z automatyczną, sześcibiegową skrzynią. Jednak dzięki temu, mimo dużych wymiarów oraz mocnej jednostki, będzie dla kieszeni lekki w eksploatacji.
W nowym Grand Santa Fe zastosowano szereg udoskonaleń, służących poprawie komfortu jazdy. Samochód wyposażony będzie w FLEX Steer - system, który pozwala na wybór trybu zawieszenia. Dostępne opcje, to Comfort, Sport oraz Normal. W ten oto sposób kierowca może wybrać najlepsze i najdogodniejsze tryby pracy samochodu, dostosowane do warunków panujących na zewnątrz. Do informowania kierowcy o stanie samochodu przeznaczony został duży, 4.3-calowy ekranik TFT. Kolejną nowością jest zmodyfikowany panoramiczny dach. Wobec normalnego Santa Fe, ten zastosowany w Grand Santa Fe nie będzie posiadał belki, która idzie przez środek samochodu.
Więcej na temat samochodu zostanie udostępnione po prezentacji 5 marca w Genewie.