Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 22-08-2012 27 września, na targach w Paryżu, zaprezentowane zostanie najnowsze dziecko producenta spod znaku drapieżnego kota. Jaguar F-type stanowi powrót do segmentu, w którym kilkanaście lat temu brytyjski producent świętował swoje największe sukcesy, z sukcesem go współtworząc.
Sercem nowego F-type będzie jeden z 3 silników benzynowych. Dostępne będą turbodoładowane 3.0-litrowe jednostki V6, o mocy 340 KM lub 380 KM; lecz najmocniejszą pozycję będzie stanowić motor V8. Wszystkie silniki będą wyposażone w 8-stopniowe, automatyczne skrzynie biegów. Cała moc będzie przekazywana na tylnie koła. Ponadto w każdym z silników znajdzie zastowanie technologia Start/Stop.
Po przemierze we wrześniu, na pierwsze modele trzeba nam będzie poczekać na środek następnego roku. Wtedy właśnie model trafi do salonów. Twarzą promującą nowego Jaguara, będzie piosenkarka i autorka tekstów - Lana Del Rey. Gwiazda takich przebojów, jak np. „Born to die”.
Podczas projektowania 2-miejscowego, nowego roadstara tego brytyjskiego producenta, zostało wykonanych ponad pół miliona pojedynczych wirtualnych analiz. Stanowi to ponad 300 terabajtów danych. Gdyby przeliczyć to na parametry testów "live", ilość samochodów do nich potrzebna zatamowałaby połowę brytyjskich autostrad.
Nowy Jaguar F-Type zapowiada się naprawdę ciekawie, a ponadto pokazuje, że natrudniejsze chwile po sprzedaży przez Forda do Tata Motors, ma już za sobą.