Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 25-10-2012 Koreański producent jak na razie nie zasłynął z budowy hybrydowych samochodów. Jednak wraz z wprowadzeniem najnowszej odsłony Optimy, z napędem tego typu, na kolejne samochody na pewno nie będzie trzeba czekać. Wobec swojej wersji z tradycyjnym silnikiem, samochód jest droższy o 32 tyś zł. Sporo jednak zyskuje oszczędność w spalniu. Standardowy model w mieście spala 9,3l, hybrydowa odłona tylko 5,8l.
Najważniejszą różnicą między obiema wersjami jest głównie silnik. Oba pojazdy napędzane są jednostką o pojemności 2.0l DOHC, jednak wobec tradycyjnego, 165-konnego motoru, hybryda posiada tylko 150 KM. Dodatkowy silnik elektryczny, o mocy 40 KM, zwiększa całkowity potencjał do 190 KM. Przekłada się to na lepsze przyspieszenie ( 9,2 s do 100km/h, wobec 9,5s ) i jak wcześniej wspomniałem, dużo bardziej ekonomiczne spalanie w mieście. Zużycie w trasie jest już bardzo zbliżone - 5,3l Hybrydy, wobec 5,6l.
Wyższa cena o 32tyś zł to nie tylko pokrycie kosztów bardziej ekonomicznego silnika, ale także dodatkowego wyposażenia. W standardzie znajduje się automatyczna skrzynia biegów, system Start&Stop do uruchamiania samochodu bez kluczyka, czy też czujnik parkowania z tyłu.
Jak by tak zsumować dodatkowe wyposażenie, w cenie najniższego modelu Hybrydowego, otrzymać można Optimę zbliżoną konfiguracją do wersji L. Jednak patrząc na pokaźną oszczędność spalanania, przede wszystkim w mieście, wersja hybrydowa zaczyna być bardziej atrakcyjnym samochodem. Cały model, nie wyłączając baterii, obejmuje 7-letnia gwarancja ( lub 150 tyś km ).