Fot. Kia
Kia Sorento to największy aktualnie oferowany model koreańskiego producenta na terenie Europy. Jest to także jedyny samochód z logo Kia, który oferuje możliwość przewozu do 7 osób równocześnie. Zmiany stylistyczne nadwozia są raczej minimalne. Tak też lekkiej modyfikacji uległ przedni i tylni zderzak, do tego zmianą uległy także przednie światła do jazdy dziennej oraz tylne wykonane w technologi LED. Chłodnica ma teraz bardziej ciemne wykończenie. Samochód będzie ponadto oferowany w dwóch nowych odcieniach lakieru – Rich Espresso i Gravity Blue oraz otrzyma nowe 18 i 19 calowe obręcze aluminiowe. GT Line oferować będzie dodatkowo większe nakładki na progi oraz subtelne napisy GT Line. Do tego auto wyposażone będzie w charakterystyczne światła przeciwmgielne LED w kształcie kostek lodu. Dodatkowo wersja ta otrzyma podwójną końcówkę rury wydechowej.Fot. Kia
Pod maską odświeżonego Kia Sorento nie będzie zmian jednostek, ale auto wzbogacone zostanie o nową automatyczną przekładnię. Bez zmian podstawową jednostką w tym modelu będzie silnik wysokoprężny 2.0 CRDI o mocy 185 KM wraz z 6 biegową automatyczną przekładnią. Druga jednostka, która pod względem mocy nie ulegnie żadnym zmianą oferowana będzie teraz z 6 biegową manualną oraz 8 biegową automatyczną przekładnią. Nowa skrzynia biegów wyposażona została w dwa sprzęgła, przez co zmiana biegów jest mniej odczuwalna.Fot. Kia
Kia Sorento w wersji na rok 2018 otrzymała także znaczną aktualizacje jak chodzi o systemy aktywnego bezpieczeństwa. Koreański flagowy SUV wyposażony będzie w pakiet bezpieczeństwa DRIVE WiSE. Rozwiązanie koreańskiego producenta poszerzone zostanie o nową funkcjonalność Driver Attention Warning, który ma na celu zapobiegania utracie koncentracji przez zmęczonych kierowców. W przypadku wykrycia przez system oznak zmęczenie prowadzący otrzyma ostrzeżenie dźwiękowe oraz wizualne. Ponadto system aktywnego bezpieczeństwa Kia zawiera takie rozwiązania, jak monitorowanie martwego punktu, automatyczne hamowanie przy wykryciu przeszkody jak też monitorowanie jazdy w pasie ruchu.