Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Klienci Toyoty i Lexusa wybierają coraz częściej auta hybrydowe
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 16-08-2017 Nie silniki wysokoprężne, a benzynowe hybrydowe. Tak decyduje już prawie połowa klientów japońskiego producenta Toyota oraz Lexus. Na Europejskie ulice w pierwszym półroczu tego roku wyjechało około 527 tyś nowych aut tych dwóch producentów ( Toyota – 490 934, Lexus – 36 046), z czego 40% stanowią pojazdy z napędem hybrydowym. Stanowi to wzrost aż o 11% wobec analogicznego okresu rok temu. Wielką siłę napędową w przypadku Toyoty stanowi najnowszy wyżej zawieszony crossover Toyota C-HR. Gdzie prawie 80% wszystkich sprzedanych aut to właśnie pojazdy z napędem hybrydowym. Na auta ze wsparciem elektrycznym zdecydowanie częściej decydują się klienci na zachodzie Europy, tutaj udział stanowi prawie 47%. Na wschodzie Europy na hybrydy decyduje się zaledwie 9% klientów. W samej Polsce udział sprzedaż hybrydowych aut wzrosła aż o 90%, co daje wynik 8594 aut z tą formą napędu. Rok temu w tym okresie tych samochodów było 4508. Udział hybrydowych aut w sprzedaży Toyoty i Lexusa na Polskim rynku to osiąga 30%. Toyota jest dominującą marką w zakresie aut z napędem hybrydowym, aż 92,8% rynku należy do japońskiego producenta.