Lamborghini Aventador LP 700-4

Rozmiar tesktu A A A
-
Lamborghini Aventador LP 700-4
Ostre krawędzie, luksus i brutalna moc pod pełną kontrolą. To, czego kierowca może oczekiwać od najwyższej klasy przedstawiciela segmentu G w obecnej erze. Aventador udowadnia, że supersportowy samochód uliczny nie musi być surowy w prowadzeniu ani świecić gołym aluminium w środku. Jest to marzenie, w którym z powodzeniem zatopi się zarówno 20-letni spadkobierca fortuny, jak i 75-letni miliarder. I każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Prędkość, brawurę i wygodę.


Ostro cięty performance

Designerzy Lamborghini, szukając inspiracji dla nowego pojazdu, zwrócili swój wzrok na inną sferę zdominowaną przez prędkość i dynamikę - ultranowoczesne lotnictwo wojskowe. To pozwoliło nadać wyglądowi maksimum funkcjonalności, spektakularnej ostrości i ekstremalnej precyzji każdej linii, dla wprowadzenia świeżości w historii marki. Ostro ścięty przód, przechodzący w ekstremalnie niską linię dachu (zaledwie 1,136 m) i dalej w charakterystyczny, tylny dyfuzor. Każda forma jest tu podyktowana przez rządzę prędkości.

Proporcje:

długość: 4,78m,
szerokość: 2,26m (łącznie z bocznymi lusterkami),
wysokość: 1,136 m.

Wysokie tętno aluminiowego serca

Silnik o wadze 235 kg wyskalowano do 8,250 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 690 Nm, przy 5,500 obrotach na minutę.

12 cylindrów, 6,5 l. pojemności, 700 KM mocy
0-100 w 2,9s, V-Max do 350 km/h

Moc o takiej wartości musi być rozsądnie przekazywana na nawierzchnię. Dlatego kierowca dostaje stały napęd na wszystkie koła, kontrolowane poprzez system Haldex, który decyduje o sile napędu przekazywanej na przód i tył auta. System w kilka milisekund jest w stanie zareagować na wypadek groźnej sytuacji poślizgu. Samoblokujący się tylny dyferencjał we współpracy z przednim, kontrolowanym przez system ESP zapewnia bardziej precyzyjne prowadzenie.

Ważnym elementem jest tu również wyrafinowane, koncepcyjne zawieszenie z poziomymi amortyzatorami, które zostało zaczerpnięte z Formuły 1. To pierwszy tak odważny krok w przeniesieniu tej technologii z toru na ulicę.

Samochód dla wytrawnego i wymagającego kierowcy

Wnętrze jest zdominowane przez najnowszej generacji tablicę rozdzielczą, zawierającą system zmiany trybu prowadzenia (Drive Select Mode system) z wyświetlaczem TFT, znanym z myśliwców. Kierowca może wybrać charakterystykę wielu elementów auta według swoich wymagań i umiejętności (silnik, napęd, dyferencjał, sterowanie i kontrolę dynamiki) łącznie w pięciu ustawieniach:

- 3 manualne: Strada (droga), Sport i Corsa (tor),
- 2 automatyczne: Strada-auto i Sport-auto.

Drugi, 7-calowy monitor TFT-LCD w centralnej konsoli należy do zintegrowanego systemu multimedialnego z systemem HMI i nawigacją, zawierającą dane na temat ruchu drogowego. Dodatkowo systemem umożliwia połączenia bluetooth i jest kompatybilny z iPodem.

Podsumowanie

Aventador to rewolucyjny bolid na arenie segmentu supersamochodów. Lamborghini wprowadza dzięki niemu świeżość w gamie marki oraz szereg technologicznych innowacji, które nie tylko podnoszą jakość wrażeń z jazdy, ale też idą w parze z komfortem podróżowania i bezpieczeństwem kierowcy. Nowy model ma szansę stać się kamieniem milowym w historii producenta z SantAgata i znacznie odświeżyć jego wizerunek, będąc innowacją po całej serii jedynie wzmacnianych przez lata Murcielago oraz Gallardo. Inspiracja myśliwcami wydaje się słuszna, w myśl zasady, że kupuje się zegarek wodoodporny do 50m, żeby mieć pewność, że nic mu nie będzie, gdy wpadnie w kałużę.

Aventador zrywa także z surowością wnętrza Lamborghini. Mamy tu do czynienia z nie tylko sportowym przeznaczeniem, ale także myślą o codziennym użytkowaniu, co może z uwagi na wysokość samochodu nie będzie łatwe, ale poza momentami wsiadania i wysiadania może być całkiem przyjemne i praktyczne.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2011-09-20 11:14:43
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Lamborghini_Aventador_LP_700_4

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt