Fot. Mazda
G-Vectoring Control to nowatorski system wpierający kierowcę w różnych sytuacjach drogowych. System zadebiutuje właśnie w modelu Mazda 3 z rocznika 2017. Jest to pierwszy system na świecie, który jest w wstanie wpływać na wartość momentu obrotowego jednostki napędowej. Dzięki temu samochód dużo lepiej wchodzi w zakręty oraz poprawia intensywność wykonywanych manewrów np. podczas omijania przeszkód. Rozwiązanie to działa zarówno podczas małych prędkości w mieście jak też dużych na autostradzie.Fot. Mazda
W nowej odsłonie Mazdy 3 znajdzie się nowa ulepszona wersją Head-up display, małej przezroczystej szybki na której wyświetlane są najważniejsze dane. Teraz rozwiązanie to będzie wyświetlać informację także na kolorowo. W ofercie znalazła się także nowa pozycja adaptacyjne światła diodowe, które w przeciwieństwie do tradycyjnych nie oślepiają kierowcy z nadjeżdżającego z nad przeciwka pojazdu. Ulepszony został także system automatycznego hamowania, w którym wymieniona ostała cała mechanika.Fot. Mazda
Odświeżona Mazda 3 zadebiutuje w późniejszym okresie także w Europie. Wtedy ofeta jednostek napędowych dla tego samochodu będzie wyglądał następująco. Nadal oferowane będą tylko trzy wersję benzynowe: SKYACTIVE-G 1.5 100 KM oraz SKYACTIVE-G 2.0 w wariancie 120 KM lub 165 KM. W ofercie znajdą się także dwa silniki wysokoprężne, SKYACTIVE-D 1.5 105 KM i SKYACTIVE 2.2 150 KM. Wszystkie silniki współpracują z 6 biegową manualną przekładnia lub opcjonalnie o tej samej ilości przełożeń automatyczna skrzynia biegów.Fot. Mazda