Fot. Mercedes
Konstrukcja samochodu jest jedyna w swoim rodzaju. Nadwozie stanowi jedną bryłę, gdzie funkcje drzwi pełni automatycznie podnoszące się skrzydło pozwalające na swobodne wsiadanie oraz wysiadanie prawie na całej długości pojazdu. Wymiary koncepcyjnego samochodu prezentują się następująco 4.8m długości, 2.1m szerokości oraz 1.6m wysokości. Dzięki tym wartością samochód jako jedyny w swoim rodzaju posiada wewnątrz wygodną kanapę. Dzięki możliwości poruszania się samochodu autonomicznie nie potrzebne jest miejsce dla kierowcy, a pasażerowie siedzą wygodnie skierowanie ku siebie. Mercedes przewidział także sytuację kiedy za kierowanie pojazdu odpowiedzialny będzie człowiek. W takim przypadku na przedniej części kanapy tworzy się oparcie a z kokpitu wychodzi kierownica.Fot. Mercedes
Cała geneza samochodu oparta została o generację Z, która jako pierwsza wychowała się w pełni zdigitalizowanym świecie. Dla której samochód nie służy tylko i wyłącznie jako forma transportu, ale jako elektroniczny przyjaciel w podróży. Dlatego nie może dziwić dużej ilości elektronicznych świecących elementów. Takie jak np. podświetlane 26” felgi czy także LEDowe ekrany za plecami pasażerów. Na zewnątrz także znajdują się elementy wizualne, które w przypadku słuchania muzyki przedstawiają graficznie analizę dźwięku. Efekt ten można podziwiać zarówno na grillu jak też na tylnej szybie samochodu.Fot. Mercedes
Tak jak prekursor Vision Tokyo, model F 015. Także ten bazuje na technologi Plug-in wraz z napędem na wodór. W pełni naładowany i zatankowany samochód jest w stanie dzięki temu przejechać nawet do 980 km. Na samej baterii koncepcyjny Mercedes może pokonać 190 km. Pozostałe 790 km przypadają jednostce na wodór, która generuje odpowiedni prąd do napędzania silników elektrycznych.Fot. Mercedes