Fot. Mini
Ewolucja zmiany wyglądu w Mini nie zmienia się tak dynamicznie jak u innych producentów. Aby zobaczyć rażące różnice pomiędzy generacjami samochodów brytyjskiego producenta, należało by postawić obok siebie kilka roczników. Tak też nowy Paceman idealnie wpisuje się w tą tradycje, pobierając wszystkie cechy aktualnych modeli, a dając od siebie kilka szczegółów.Fot. Mini
Wnętrze także utrzymywane jest od lat w tej samej stylistyce, nie mogło oczywiście zabraknąć dużego centrum multimedialnego umieszczanego na okrągłej środkowej konsoli. Czy też charakterystycznych przycisków znanych głównie z małych samolotów. Jednak w przypadku Pacemana postarano się pójść o krok daje, nadając całości jeszcze bardziej sportowego wystroju. Samochód przeznaczony został dla 4 osób, także idealnie wpisuje się w rolę małego miejskiego ścigacza.Fot. Mini
Za napędzanie kompaktowego Mini odpowiedzialne będą dwie jednostki benzynowe ewentualnie wysokoprężne. Każda z jednostek spełnia rygorystyczne normy EU6, zaś za rozłożenie mocy posłuży standardowo 6 biegowa manualna skrzynia, która w opcjonalnie za dopłatą może przenosić napęd na wszystkie 4 koła. Obie jednostki benzynowe posiadają pojemność 1.6l, słabsza generuje moc 122KM i 160Nm, druga zaś 190KM i 240Nm – w przypadku modelu Mini John Cooper Works Paceman moc tej jednostki wzrasta do 218KM i 280Nm. Wysokoprężne silniki dostępne są w 1.6l z mocą 112KM i 270Nm oraz 2.0l 143KM i 305Nm.Fot. Mini
Wymiary małego kompakta z segmentu premium prezentują się następująco: 4.11 m długości, 1.79m szerokości, 1.58m wysokości oraz rozstaw osi 2.59m. Pojemność bagażnika mimo swoich nie dużych zewnętrznych rozmiarów, może pomieścić nawet do 1080 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach. W podstawowej aranżacji wnętrza ten parametr wynosi do 330l.