Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 06-05-2010 Po pięciu latach pełnych sukcesów, trzecia generacja zasłużonego dla Hondy modelu CR-V, doczeka się swojej czwartej odsłony. Kompaktowych rozmiarów SUV, zaprezentowany na Tokyo Motor Show w 1995, od debiutu swojej pierwszej generacji sprzedał się ponad 5 milionów razy. Klienci w poprzednich wersjach przede wszystkim doceniali komfort jazdy i przestronność. W 1998 roku samochód był także produkowany w Europie, aby zapewnić jego dostępność na tym rynku.
Mimo, że nowa CR-V będzie nawiązywać do swoich poprzedników, model ma mieć nowe atuty. Patrząc z zewnątrz, nowa Honda zmalała o 3 cm i straciła na wzroście 0,5 cm. Jednak mimo zmniejszenia zewnętrznych obrysów, w środku nie stało się ciaśniej. Zabrano przede wszystkim przestrzeń przedniego zderzaka, który i tak nie był widoczny dla kierowcy. Dzięki temu CR-V pozwala na bardziej intuicyjne parkowanie lub jazdę blisko innego pojazdu, choć bez czujników parkowania nadal może być trudno.
W nowej Hondzie zarówno światła do jazdy w dzień, jak i tylne, wykonane są w technologi LED. Przednia szyba została przeniesiona o 6 cm do przodu, dzięki temu umożliwiono podniesienie fotela kierowcy o dodatkowy 1 cm. Podobnie z kierownicą. Te zabiegi nadały pojazdowi bardziej agresywnego wyglądu. Ponadto duże nadkola i nowe felgi podkreślają bardziej dynamiczną linię CR-V.
Pod względem pakowności, nowa Honda otrzymała dodatkowe 148 litrów, dostępne przy złożonych tylnych siedzeniach. Ponadto próg bagażnika został obniżony o 2,5 cm, dzięki czemu łatwiej można załadować pojazd.
Jak to zazwyczaj bywa w nowych wersjach starszych modeli, najwięcej uwagi poświęcono wnętrzu. Kierowca i pasażerowie są najważniejsi, toteż w środku CR-V znalazło się sporo nowości i ułatwień. Na przykład tylna kanapa została obniżona o 3,8 cm, dzięki czemu siedzimy wygodniej, niż w poprzedniej wersji. Ponadto składanie jej na płaską powierzchnię można wykonać za pomocą jednego ruchu. Zastosowano tu nowe materiały, które obniżają o 3 dB poziom hałasu, dostającego się do wnętrza samochodu.
Nowy inteligentny system do komunikacji z kierowcą pozawala na łatwe i intuicyjne sterowanie systemem audio, nawigacją oraz telefonem. Wszystkie parametry wyświetlane są na nowym, 5 - calowym ekranie.
Na start będziemy mieć wybór pomiędzy 2 - litrowym, 155 - konnym "benzyniakiem", dysponujacym 192 Nm momentu obrotowego, a 2.2 - litrowym, 150 - konnym "ropniakiem" - z momentem 350 Nm. W przypadku benzyny dodatkowo mamy wybór pomiędzy napędem na przednie koła, a na wszystkie cztery. Nowy jednostki są bardziej ekologiczne - względem tych z poprzedniej generacji mają o 12% zmniejszony poziom emisji CO2.