Fot. Subaru
Kluczowe elementy designu WRX STI przechodzą z generacji na generację. Tak też w tej odsłonie znajdziemy charakterystyczny spoiler oraz sportowy układu wydechowego. Wymiary nowego Subaru przedstawiają się następująco, 4.59m długości, 1.79m szerokości oraz 1.47m wysokości. Rozstaw osi wynosi teraz 2.65m, co jest 2.5cm więcej, niż w poprzedniej edycji.Fot. Subaru
Pod maską po raz kolejny zadomowił się silnik Boxer, tym razem jest to jednostka o pojemności 2.5l. Nowy turbodoładowany napęd generuje moc 305 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 290 Nm. Cała moc przekazywana jest na wszystkie osie. Do zarządzania siłą z silnika, służy nowa 6 biegowa manualna skrzynia z jeszcze krótszymi przeskokami, zapewniająca jeszcze lepsze wrażenia.Fot. Subaru
Wewnątrz samochód nie przypomina prawdziwego króla rajdów. Układ na desce rozdzielczej oraz konsoli środkowej, klasyczny z wieloma miejscami na przechowanie mniejszych podręcznych rzeczy. Jedyny element, który przypomina z jakim typem samochodu mamy do czynienia to napis STI, który co jakiś czas przewija się przed oczami. Informacje, z systemu multimedialnego wyświetlane zostają na nie dużym, bo zaledwie 3,5” ekranie.Fot. Subaru
Prawdziwą rajdówkę można dopiero dostrzec na zewnątrz. Oprócz wcześniej wspomnianych znaków rozpoznawalnych każdego STI, nowy WRX wyposażony został także w nowe 8 ramienne 18” felgi. Skrócona została maska o 2 cm wobec poprzedniej wersji, co przekłada się na bardziej dynamiczny obraz całego nadwozia. Nowe światła LEDowe podkreślają przednią linie samochodu.