Fot. Porsche
Nowy model będzie można zamawiać od razu po premierze, zaś pierwsze samochody klienci otrzymają w styczniu 2014 roku. Cena na niemieckim rynku dla wersji podstawowej zaczynać będzie się od 180 tyś Euro, zaś wersja wydłużona od 197 tyś zł.Fot. Porsche
Obie wersje samochodu będą napędzane przez tę samą jednostkę. Silnik będzie generował moc 570 KM, co pozwoli mu na maksymalną, elektronicznie zablokowaną prędkość 310km/h. Maksymalna wartość 800Nm momentu obrotowego rozpoczyna się już od 2.250 obrotów. Dzięki temu samochód bez najmniejszego problemu, w bezpieczny i szybki sposób, może wykonać manewr wyprzedzania. Nowe wartości, o 50KM oraz 50 Nm lepsze niż w poprzedniku, uzyskano między innymi dzięki zastosowaniu nowej turbosprężarki, która to podnosi ciśnienie w silniku ze 120 na 140 bar. Dzięki wszystkim tym wartościom samochód pierwsze 100km/h może osiągnąć w zaledwie 3.8 sekundy.Fot. Porsche
Silnik to nie jedyna aktualizacja w tym modelu. Nowe Porsche Panamera Turbo S ma także podnieść komfort podróżowania. Model dzięki temu seryjnie wyposażony jest w system adaptacyjny zawieszenia (PASM), który analizuje na bieżąco nawierzchnię drogi oraz styl jazdy kierowcy i automatycznie dostosowuje najlepsze z możliwych ustawień. Sam samochód osadzony został na 20-calowych felgach, zapożyczonych z modelu 911.Fot. Porsche
Wnętrze wykonane jest w dwóch tonacjach skóry. Seryjnie Panamera dostępna będzie z komfortowymi fotelami, które można ustawiać w 14 pozycjach, siedziska są oczywiście podgrzewane jak też wentylowane. Opcjonalnie dostępne są także sportowe siedzenia. W tylnej części znajdują się tylko dwa miejsca siedzące, oddzielone wygodnym i funkcjonalnym podłokietnikiem. Wersja standardowa ma zapewnić pasażerom dużo miejsca zarówno na nogi, jak też głowę, jednak komu to za mało, w wersji Exclusive obszar na przestrzeń nóg wzrasta o kolejne 14 cm.