Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Nadchodzi nowa Toyota RAV4 - większa i bardziej ekskluzywna
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 02-12-2012 Na tegorocznych Targach w Los Angeles przedstawiony zostanie następca trzeciej generacji tego miejskiego SUVa. Początki tego modelu sięgają roku 1994, kiedy to zadebiutował jako mały, 3-drzwiowy samochód sportowo-rekreacyjny o długości zaledwie 3.69m. Od momentu wprowadzenia na rynek w 150 krajach, sprzedało się aż 4.5 miliona egzemplarzy. Z czego w samej Europie 1,2 miliona.
Najnowsza odsłona miejskiego SUVa będzie większa, szersza oraz niższa od swojego poprzednika. Całkowita długość nowego modelu to 4.57m, a więc o 205mm więcej. Zmianie uległ także rozstaw osi, który teraz wynosi 2,66m (dodatkowe 100mm). Cały ten zabieg spowodował, że pod względem wygody i miejsca w środku, samochód może konkurować z pojazdami segmentu D. Szerokość wobec poprzedniego modelu zwiększyła się o 30 mm i będzie wynosić 1.84m. Mimo dodatkowych centymetrów w osiach X i Y, jego wysokość zmalała o 25mm, co daje w sumie 1.69m.
Więcej miejsca nie uzyskali jednak wyłączenie pasażerowie. Część z dodatkowych 20 cm przekazana została na sekcję bagażową, zwiększając pojemność bagażnika do 547 litrów.
Design zewnętrzny przystosowany został do aktualnej linii marki. Samochód przez to bardzo zgrzeczniał. Brakuje mu jednak uterenowionej linii, jaką miał poprzedni model. Dzięki wydłużeniu całego pojazdu, da się zauważyć mocne pokrewieństwo z nową wersją Verso, która niedawno debiutowała. Linie nadwozia są wyraźne i wypukłe, nadając całej konstrukcji wrażenia siły oraz elegancji. Linia wzdłuż dachu znajduje zakończenie w niedużym spojlerze, podkreślając efekt (S)port w segmencie SUV.
Wnętrze nowej RAV także uległo całkowitemu przepracowaniu. Zgodnie z trendem, samochód wykonany został z gracją i finezją, nabierając mocnych oraz geometrycznych linii, zaś całość pokryta została wysokiej jakości skórą (oczywiście w wyższych wersjach wyposażeniowych).
Pod kątem bezpieczeństwa samochód został skonstruowany tak, aby zawstydzić konkurencję przy następnych testach zderzeniowych. Efekt poznamy jednak dopiero za kilka miesięcy, kiedy to samochód faktycznie spotka się ze stałym blokiem.
Na pokładzie znajdzie się 7 poduszek powietrznych, a także system do ostrzegania przed zjechaniem z pasa, kolejny do informowania o samochodzie w martwym punkcie, oraz jeszcze jeden, który włącza oraz wyłącza automatycznie światła długie, gdy jedziemy w terenie niezabudowanym i potrzebujemy mieć bardziej oświetloną drogę.
Pod kątem silników, znajdziemy podział na dwie strefy - Europa Zachodnia oraz Europa Wschodnia. Polska zaliczyła się do obszaru zachodniego, gdzie do dyspozycji będą 3 silniki. Spośród nich dwa będą w dostępne ze skrzynią automatyczną.
Silnik
Pojemność
Moc
Napęd
Skrzynia biegów
Benzyna
2.0
151 KM
AWD
6 biegów manualna
Benzyna
2.0
151 KM
AWD
CVR
Diesel
2.0
124 KM
FWD
6 biegów manualna
Diesel
2.0
150 KM
AWD
6 biegów manualna
Diesel
2.0
150 KM
AWD
6 biegów automatyczna
Samochód w salonach w Polsce pojawi się w okolicy marca 2013.