Fot. Euro NCAP
Najbardziej prestiżowe zestawienie oraz najlepszy duży SUV przypadło Volvo XC90. Bardzo dobry wynik tego modelu można było się spodziewać. Jednak 97% w ochronie dorosłych oraz przekroczenie skali w zakresie systemów aktywnych, zdumiało także specjalistów. Po tak dobrych wynikach, można już się spodziewać jaki model w 2016 wygra to zestawienie. Pozostając przy wyżej zawieszonych samochodach, kategoria małych offroadów przypadła Mercedesowi GLC.Fot. Euro NCAP
W dużych rodzinnych samochodach pierwsze miejsce musiało zostać podzielone pomiędzy dwa samochody. Jednym z nich był Jaguar XE, drugi Toyota Avensis. Segment dużych MPV także przypadł dwóm modelom – Ford Galaxy i Ford S-Max. W kategorii małych MPV królował Volkswagen Touran. Najbezpieczniejszym małym rodzinnym samochodem został Infiniti Q30. W segmencie supermini wygrała Honda Jazz, dodatkowe punkty i wygraną japońskiego samochodu zapewnił zaawansowanym system bezpieczeństwa aktywnego.Fot. Euro NCAP
Ostatnie dwa lata to powrót mało bezpiecznego segmentu samochodów Roadster. Te nie duże samochody osiągające bardzo duże prędkości. Dotychczas nie klasyfikowały się w górnej części zestawień samochodów bezpiecznych. Niestety ostatnie testy nadal potwierdzają ten fakt, mimo że cena tych pojazdów jest często bardzo wysoka. Najlepszym samochodem w tym roku w tej kategorii była Mazda MX-5. Zdobywając pewne 4 gwiazdki.