Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kacprowicz - 05-11-2011 Volkswagen R GmbH, niedaleko Wolfsburgu, to prawdziwe koszary wojskowe dla seryjnych modeli marki. Jest tam już mocny skład w postaci supersportowej wersji Polo, Golfa, Scirocco, Passata i Touarega. Niebawem dołączy do nich sławny ze swego "radosnego kształtu" New Beetle, którego misją będzie... Dorosnąć.
Błyszcząca Czerń
Wersja R jest jeszcze w stadium projektowym, ale już na jej podstawie możemy określić, jaki będzie model finalny. Gdy czyta się raport od Volkswagena, na czoło wizji wysuwa się nazwa "Black High Gloss" i nie jest to oznaczenie żadnego tajnego systemu Nitro, lecz kolor, którym wykończono wszystko - od elementów nadwozia, po instrumenty i siedzenia wewnątrz. Wydaje się, jakby cała reszta designu była tylko jego tłem.
pe-R-formance
Zaczyna się od trzech wlotów powietrza z przodu, gdzie kolor ten kontrastuje z "serio szarym" odcieniem karoserii. Centralny wlot pozwala "oddychać" silnikowi, a boczne - hamulcom. Wszystkie wtopione w przedni zderzak, który designerzy zupełnie przeprojektowali, poszerzając o całe 3 cm. Poniżej zobaczymy przedni spojler, wymyślony jako oddzielny, płaski splitter z chromowanym pasem - taki, jakich używa się standardowo w motorsporcie. Z kolei aby zapewnić odpowiednie chłodzenie jednostki napędowej, nawet w ekstremalnych warunkach, szczeliny wentylacyjne są umieszczone z jej lewej i prawej strony.
W tylny zderzak wkomponowano otwory wentylacyjne i 2 zestawy podwójnych, chromowanych rur wydechowych, dostarczające zapewne wymownego wrażenia wizualnego i akustycznego. Jest także dyfuzor, który współdziałając z tylnym spoilerem (znacznie obszerniejszym niż w innych modelach), zapewnia odpowiednią siłę docisku tylnej osi. New Beetle R postawiono na 20-calowych alufelgach "Talladega" - ten sam design, co w Golfie R i Scirocco R, tyle, że tamte mają 18 i 19 - calowe. Widać więc charakterystyczne, stylowe, trójkątne szprychy i sportowe zaciski.
Ci, którzy są zaznajomieni z 200-konnym Beetle 2.0 TSI, znają potencjał tego auta - model R ma jednak osiągami dorównywać Golfowi R i Scirocco R. Z tego też względu pożyczył sobie od nich turbiny. Dzięki tej od Golfa dostanie do dyspozycji 270, a od Scirocco - 265 KM.
Inside
Wnętrze ma być specyficzne dla całej serii R. Przednie fotele, mimo, że kubełkowe, mają w sobie kroplę luksusu w postaci wyściełania skórą Nappa i wytłoczonej litery R. Z tego punktu siedzenia w oczy rzuci się zestaw 3 wskaźników, z prędkościomierzem pośrodku. Volkswagen nawet na moment nie pozwoli nam zapomnieć, że siedzimy w absolutnie stanowczej wersji New Beetle. Również za pomocą wspomnianej wcześniej, szlachetnej czerni wykończeń.
Subiektywna Suma
Zanim pojawił się Mini Cooper S, trudno było sobie wyobrazić, że samochód zaprojektowany do bycia przyjemnym towarzyszem podróży dla pań, może zmienić wizerunek na bezkompromisowy. Jednak trend na rynku, polegający na usportawianiu wszystkiego, co ma koła, rozwinął się na tyle, że zapowiedź New Beetle R nie wzbudza już zbyt wielkiego zaskoczenia. Powinniśmy się po prostu spodziewać, że VW dopilnuje, aby litera "R" nie straciła przez ten model swego prestiżu.
Portos22 - 2012-07-03 10:59:13 VW z Beetlem idzie chyba w dobrą stronę. Widziałem ostatnio sportową wersję w Autoremo i wygląda bez porównania lepiej od New B. Dlatego ciekawi mnie co wymyślą w tej R-ce.