Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 16-03-2013 Jeszcze dwa lata temu sprawa hybryd w motoryzacji była bardzo aktualna. Jednak widać po czasie, że takie rozwiązanie bardziej ekologicznych i ekonomicznych samochodów lekko przygasło. Cena zakupu jest wysoka, a infrastruktury, która mogłaby zapewnić bezproblemową jazdę po mieście, nadal brak, mimo wielkich zapowiedzi. Nissan jednak chce temu lekko hamującemu trendowi się przeciwstawić i na targach w Genewie zaprezentował nową odsłonę Leaf'a.
Aby zwiększyć popularność modelu na Starym Kontynencie, został on zeuropeizowany. Nową odsłonę dopracowano i posiada teraz w sumie ponad 100 ulepszeń. Pod względem optyki, w samochodzie zmienił się tylko przedni wlot, co miało także wpływ na obniżenie współczynnika oporu powietrza z wartości 0,29 na 0,28. Dzięki między innymi temu zabiegowi, udało się zwiększyć zasięg samochodu z 175 km na 199 km.
Nowa wersja Leaf, dzięki przeniesieniu ładowarki z tylnej części samochodu na przód, zyskała dodatkowe 40 litrów na bagaż, co daje teraz pojemność 370 litrów. Miejsce, w którym podpina się kabel do ładowania samochodu, zostało wzbogacone o lampki LED tak, aby nawet w nocy, przy słabym oświetleniu, można było szybko podłączyć samochód do sieci. Także sam kabel do ładowania został dopracowany, aby ułatwić ten cykl jak najbardziej.
Nissan Leaf otrzymał także nowy, inteligentny kluczyk do łatwego otwierania i uruchamiania samochodu. Ponadto można nim otwierać zaciski od kabla do ładowania.
Samochód będzie produkowany w Anglii w fabryce Sunderland. Wraz z wprowadzeniem kolejnej odsłony, pojawią się nowe wersje wyposażeniowe, ponieważ stare otrzymały pakiety z opcjonalnego już w standardzie.