Fot. Nissan
Swój wygląd nowy Pulsar zawdzięcza głównie gorącemu przyjęciu takich modeli jak nowy Note, Quashai czy też X-Trail. Przy czym ze wszystkich wymienionych modeli Pulsar to najniższy samochód, typowy przedstawiciel segmentu C w nadwoziu Hatchback. Po wskazanych pojazdów odziedziczył przede wszystkim swoją twarz. Pod względem długości Pulsar nie odbiega od swojej konkurencji 4.39m długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2.7m.Fot. Nissan
Pod maską nowego Nissana znajdą się na początek tylko dwie jednostki napędowe. Ekonomiczna benzyna o pojemności 1.2l generująca moc 115KM oraz wysokoprężny 1.5l silnik z 110 KM i 260 Nm. Obie jednostki spełniają restrykcyjne normy spalania EU6. Na początku 2015 roku, zapowiedziana została dodatkowo 190 konna turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1.6l.Fot. Nissan
Technologicznie, podobny model należy szukać nie u bezpośredniej konkurencji a raczej w segmencie premium. Nowy Nissan Pulsar to perełka multimedialna, oferując rozwiązania raczej dostępne w markach o wyższym prestiżu. Tak też na pokładzie odnaleźć będzie można system kamer monitorujący samochód ze wszystkich stron, czy też automatyczne hamowanie przy nie wielkich prędkościach oraz cały pakiet składający się z Safety Shild.Fot. Nissan
Samochód dostępny będzie jesienią 2014, zapewne tuż po targach w Paryżu. Nissan Pulsar w nowej odsłonie produkowany będzie wyłącznie na Europejski rynek. Od swoich imienników z innych części świata różnią go elementy zewnętrzne, jak też wyposażenie. Dlatego też samochód ten będzie produkowany wyłącznie w Europie, dokładniej w zakładach produkcyjnych w Hiszpanii.