Fot. Toyota
Nowa Toyota Auris wprowadza kilka nowych rozwiązań stylistycznych, które przyczyniły się że samochód prezentuje się bardziej elegancko. Wizualnie samochód został obniżony dzięki czemu sprawia wrażenie bardziej szerokiego. Dodatkowo nowe LEDowe światłą idealnie wkomponowują się w maskę nowego Aurisa. LEDowe w nowym Auris nie będą wyłącznie światła do jazdy dziennej, ale także mijania. Dzięki temu zużycie energii zostało mocno ograniczone, co w przypadku wersji hybrydowej pozytywnie wpływa na niższe wartości zużycia paliwa. Nowe reflektory mają mieć żywotność nawet do 100 tyś godzin.Fot. Toyota
Nowy Auris kontynuuje swoje zmiany także wewnątrz. Panel centralny w samochodzie otrzymał nowy bardziej czytelny i logiczny układ, wpływający bardzo pozytywnie na łatwość jego obsługi. Kolejna zmiana wnętrza to nowe zegary, które umieszczone zostały w tubach. Dodatkowo kierowca otrzymał nowy 4,2 calowy panel, na którym wyświetlane są informacje z komputera pokładowego. W nowej Toyocie Auris zastosowano także wyższej jakości materiały, od tapicerki aż pod plastik, które są w nowej wersji zdecydowanie milsze w dotyku.Fot. Toyota
Największe zmiany w nowym Toyota Auris zaszły jednak pod maską. Gama ich zostanie mocno zmodyfikowana. Do aktualnych jednostek benzynowych 1.33 Dual VVT-i ( 99 KM ) oraz 1.6 Valvematic (132 KM), dołączy nowy turbodoładowany silnik 1.2T. Jednostka ta będzie generowała moc 116 KM, mimo mniejszej ilości koni mechanicznych jej dynamika będzie bardzo zbliżona do najmocniejszego silnika benzynowego. W przypadku jednostek wysokoprężnych do oferty dołączy silnik 1.6D 4D. Zastąpi on jednostkę 2.0 D 4D, a generować będzie moc 112KM. Drugi silnik wysokoprężnych 1.4D 4D otrzyma kilka modyfikacji, które przyczynią się na bardziej ekonomiczne zużycie i lepsze osiągi.Fot. Toyota
Silniki 1.2T oraz 1.6 Valvematic, będą dostępne z nową przekładnią Multidrive S. Automatyczna skrzynia biegów będzie posiadać 7 stopni oraz tryb sport pozwalające na sekwencyjną zmianę przełożenia. Ponadto Aurisy z silnikami 1.2T, 1.6 Valvematic, 1.6 D 4D i napędem hybrydowym będzie posiadać wielowahaczową tylną konstrukcję. Przełoży się to na lepsze prowadzenie samochodu przy dużych prędkościach.