Nowa S-Klasa - wyróżnik w segmencie premium

Rozmiar tesktu A A A
-
Nowa S-Klasa - wyróżnik w segmencie premium
Wraz z pojawieniem się modelu S w 1972 roku w ofercie niemieckiej marki, samochód ten od razu został okrzyknięty wyznacznikiem standardów segmentu premium. Mimo licznych wpadek jakościowych, które zaliczył Mercedes na przestrzeni dekad, sama S Klasa pozostawała bez szwanku i stanowiła marzenie niejednego fana motoryzacji, a zarazem najlepszą wizytówkę marki. Wraz w premierą nowego modelu, Mercedes po raz kolejny postawił poprzeczkę bardzo wysoko. Samochód, tak jak poprzednia edycja, występować będzie w wersji standardowej oraz long, która to była między innymi wykorzystywana w Maybachu - marce podlegającej Mercedesowi.




Sam samochód wobec poprzedniej wersji, znanej też jako W221, wydłuży się o 4 cm zarówno w wersji bazowej (5.12m ) ,jak też długiej ( 5.25m ). Przybyło mu także w szerokości 3 cm ( 1.90m ) oraz stał się wyższy o 1 cm ( 1.48m ). Rozstaw osi, mimo obecności w gamie dłuższego modelu, nie uległ zmianie i wynosi 3.04 m oraz 3.17 m. W przeciwieństwie do poprzednika, gdzie wybór silników był bardzo bogaty, aktualna oferta skurczyła się do zaledwie 4, z czego aż 2 stanowią napędy hybrydowe.

Silnik Pojemność Moc Moment obrotowy Śr. spalanie 0-100km/h Maks. km/h Paliwo
S 400 Hybrid3498cc306 KM370 Nm.6.3l6.8s250km/hBenzyna
S 5004663cc455 KM700 Nm.8.6l4.8s250Benzyna
S 350 BlueTEC2987cc258 KM600 Nm.5.5l6.8s250Diesel
S 300 BlueTEC Hybrid2143cc204 KM500 Nm.4.4l7.6s240Diesel




Patrząc jednak na S-Klasę, silnik oraz parametry techniczne nie grają tak ważnej roli, jak wnętrze samochodu. Sam Mercedes obiecuje nową jakość luksusu i przyglądając się bliżej wnętrzu samochodu, nie można raczej temu zaprzeczyć. Także pod względem innowacyjności nie trzeba daleko szukać. Jako pierwszy seryjnie produkowany samochód, model ten pozbył się tradycyjnych żarówek. Nie dotyczy to tylko oświetlenia zewnętrznego, ale także wewnętrznego. Około 100 lat temu Mercedes był jednym z producentów, który jako pierwszy zadomowił tego typu oświetlenie w samochodzie, a teraz jako pierwszy pozbywa się go w zupełności, na rzecz oświetlenia diodami LED. Nowa S-Klasa wyposażona zostanie w sumie w prawie 500 sztuk diod LED, z czego około 200 znajdzie miejsce na zewnątrz samochodu, a około 300 wewnątrz.



Jednak na tym innowacyjność się nie kończy. Osoby podróżujące w nowej S-Klasie mogę się poczuć jak na koncercie. Zastosowany system Audio Burmester® Surround-Soundsystem i Burmester® High-End 3D-Surround-Soundsystem, zapewniają idealne odwzorowanie dźwięków. Osoby często podróżujące samolotem zapewne kojarzą funkcję, gdzie podczas lotu na ekranie widać, jak daleko jeszcze zostało do celu. Ten gadżet został także zaaplikowany do nowej S-Klasy. Z przodu dla kierowcy przygotowany został duży, składający się z dwóch ekranów wyświetlacz, o przekątnej 12,3 cala (30,7 cm), wyświetlający obraz w formacie 8:3. Znajdują się tam wszelkie informacje dotyczące samego samochodu, jak też nawigacja oraz inne multimedia. Dla poprawienia jakości podróży, samochód został także wyposażony w moduł zapachowy. Od czasu do czasu uwalania on aromat, który ma poprawić samopoczucie podróżującym.



Bezpieczeństwo obok ekologii stanowi aktualnie trend motoryzacyjny. Każdy z producentów próbuje prześcignąć resztę w dokonaniach. Mechaniczne systemy do ochrony pasażerów już nie starczają. Komputeryzacja weszła na dobre do wszystkich modeli. Niezbitym na to dowodem jest fakt, że komputer może już samodzielnie zareagować w wielu wypadkach szybciej, aniżeli człowiek. Nowa S-Klasa wyposażona została w kamery, które pozwalają nie tylko patrzeć do przodu, ale także na boki i do tyłu. Wszystkie systemy bezpieczeństwa połączone zostały w jeden, który ma na celu przewidzieć niebezpieczne sytuacji i im zaradzić. Na pokładzie znaleźć będzie można między innymi system do jazdy w korkach. Samochód wtedy odciąży kierowcę, który będzie mógł się przykładowo zająć pracą na laptopie. Jest również system podczerwieni, który pozwala na rozpoznanie osób w ciemności.

Cena nowego Mercedesa S-Klasy, wraz z niemieckim podatkiem (19% VAT) i silnikiem wysokoprężnym, będzie wynosić 79.789,50 euro.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2013-05-19 01:16:32
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Nowa-S-Klasa-wyroznik-w-segmencie-premium

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt