Fot. Toyota
Największą nowością nowej generacji Toyota Auris to wykorzystanie najnowszej generacji platformy TNGA. Auto dzięki temu jest lżejsze, posiada bardziej wzmocnioną konstrukcję i poprawia komfort podróżowania. Nowa Toyota Aris jest ponadto dłuższa aż o 4 cm od swojego poprzednika do tego także niższa o 2,5 cm. Te dwie nowe właściwości mają bardzo duży wpływ na cały obraz samochodu. Dzięki nowym parametrom auto posiada bardziej dynamiczną linię. Dużo zmian zobaczymy także wizualnie w przedniej części auta. Nowy trapezowaty grill, który zajmuje dużą część dolnej przedniej części samochodu oraz nowe reflektory zakończone LEDowymi światłami do jazdy dziennej. Ponadto samochód otrzymał bardziej sportowy tył.Fot. Toyota
Wracając do napędów, Toyota Auris będzie także pierwszym modelem w ofercie japońskiego producenta, u którego pod maską dostępne będą dwa różna napędy hybrydowe. Tak więc oferta jednostek będzie składać się z silnika benzynowego o pojemności 1.2l i mocy 112 KM, hybrydowego 1.8l o mocy 122 KM oraz hybrydowego 2.0 o mocy 180 KM. Toyota rezygnując z jednostek napędowych tak jak stawiając na napędy hybrydowe koło 20 lat temu, ponownie zaczyna nowy rozdział w motoryzacji. Trend do którego większość pozostałych producenci dopiero dołączą za kilka lat.