Fot. Toyota
Najmniejsza Toyota stworzona została głównie z myślą o młodych kierowcach. Zabawny oraz indywidualny, to główne cechy nowego japońskiego wehikułu. Za jego genezę i wygląd odpowiadają kultura nastolatków z kraju kwitnącej wiśni, zaś cały design nazwany została J-Playful. Wygląd Aygo ma uwidocznić w sobie bogatą barwę kolorów, indywidualność oraz radość. Zaś charakterystycznym elementem samochodu stał się X, przechodzącym z dolnej części przedniego zderzaka aż do lusterek.Fot. Toyota
Wymiary nowego Aygo prezentują się następująco 3.46 m długości, 1.62 m szerokości i 1.46m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2.34m. Pojemność bagażnika pozwala na przewiezienie do 168l. Samochód dostępny będzie standardowo na 14” felgach, zaś opcjonalnie z wyższą wersją wyposażenia, dostępne będą 15”. Pod maską małego japońskiego samochodu znalazła się tylko jedna jednostka benzynowa. Silnik będzie można wyposażyć w jedną z dwóch wersji manualnej skrzyni biegów. Pojemność jednostki będzie wynosić 1l. Moc uzyskana z napędu to 69 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 95Nm. Obie skrzynie będą 5 biegowe, zaś wersja z X-Shift pozbawiona zostanie pedała do jej zmiany. Za przełożenie w skrzyni odpowiadać będzie komputer, który oblicza najlepszy moment do wykonania tego zadania. Kierowca zaś nadal odpowiedzialny jest za wybór biegu.Fot. Toyota
Wnętrze nowego Toyoty Aygo, to plac zabaw dla oka. Model japońskiego producenta dostępny będzie w barwnych mieszankach. Modyfikować kolorystycznie da się prawie wszystko. Jednak to nie jedyna zaleta tego pojazdu. Aygo dostępny będzie z bardzo bogatym wyposażeniem opcjonalnym. Zaś Europejska odsłona, od wersji podstawowej posiadać ma już bogate wyposażenie. Tak też, światła LEDowe do jazdy dziennej, czy też system do sprawdzania ciśnienia w oponach znajdą się na start.Fot. Toyota
Za system do sterowania multimediami w samochodzie odpowiadać będzie x-touch. System składa się nie tylko z 7” dotykowego ekranu, ale także w seryjnie dostępnej kamery do parkowania. Do samochodu będzie można z łatwością podłączyć telefon, ale nie tylko do rozmawiania, ale także do pisania i odbierania SMSów. X-touch ma ponadto umożliwić wyświetlanie aplikacji z komórek na dużym 7” calowym ekranie w samochodzie. Tak więc dodatkowa nawigacja jest w przypadku Aygo zbędnym dodatkiem.