Fot. Volkswagen
Najnowsza odsłona Golfa R, dzięki zastosowaniu nowej jednostki TSI, będzie nie tylko mocniejsza, ale także oszczędniejsza. Nowy silnik pozwolił na zwiększenie mocy o 30 KM, przy tym obniżając spalanie o 18%. Tak jak w poprzednich generacjach najbardziej sportowego kompakta Volkswagena, także tutaj nie mogło zabraknąć napędu na wszystkie koła. Za bezproblemowy przekaz siły odpowiada sprawdzony system Haldex piątej generacji.Fot. Volkswagen
Dla poprawienia dynamiki samochodu, nowy Golf R został obniżony o 20 mm. Zabieg ten pozwolił na zmniejszenie czynnika oporu powietrza, co wpływa pozytywnie nie tylko na przyspieszenie, ale także na bardziej ekonomiczne wyniki. Wyposażony w manualną skrzynię biegów, samochód pierwszą 100 km/h osiągnąć może w 5,1 sekund co stanowi wynik lepszy o 0,6 sekundy. Model posiadający skrzynię biegów DSG poprawia ten wynik, ustawiając pierwszą 100 km/h po 4,9 sekundach.Fot. Volkswagen
W ramach przystosowania samochodu do bardziej sportowych doznań, wymieniona została duża część zawieszenia oraz innych komponentów, wpływających na odpowiednie zachowanie się samochodu na torze. Jednak nie kosztem bezpieczeństwa aktywnego oraz pasywnego. Nowością w Golfie R jest system pozwalający dobrać odpowiednią kalibrację komponentów samochodu do warunków na ulicy. Do dyspozycji mamy tryb Eco, Normal, Comfort, Indywidual oraz tryb Race.Fot. Volkswagen
Stylistycznie nowego Golfa R od tradycyjnych wersji odróżnia kilka elementów. Jednym z nich jest nowy przedni zderzak. Otrzymał on duże wloty. Trochę wyżej miejsce znalazło odpowiednie wyróżnienie, składające się na literkę R na grillu. Model, także na start, dostarczony jest ze światłami ksenonowymi oraz światłami do jazdy dziennej w kształcie litery U. Golf R otrzymał także 18” felgi ze stopów lekkich, które można zamienić na bardziej imponujące 19”, by jeszcze bardziej podkreślić sportową sylwetkę pojazdu.