Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 30-06-2013 Wraz z pojawieniem się nowej serii BMW 4, z rynku zniknie inny kompaktowy model bawarskiego producenta. Jednak mimo podobnych wymiarów pomiędzy samochodami, nowy model ma stanowić, a zarazem zapoczątkować nową erę BMW w tym segmencie, oferując rozmiarowo kompakt z technologicznymi rozwiązaniami, dotychczas zarezerwowanymi dla wyższych modeli.
Nowy model BMW 4 będzie się charakteryzował zarówno szerszym nadwoziem, jak też dłuższym rozstawem osi. Wymiary samochodu prezentują się następująco: 4,64m długości, 1,83m szerokości oraz 1,36m wysokości. Rozstaw osi będzie wynosić 2,81m długości, oferując dzięki temu jeszcze lepsze warunki dla osób podróżujących samochodem. Modyfikacje techniczne przyczyniły się także do tego, iż samochód może pochwalić się najniższym punktem ciężkości ze wszystkich aktualnie dostępnych modeli niemieckiej marki, wynoszącym 500mm.
Pod maską nowego BMW dostępne będą jak na razie tylko 3 jednostki napędowe, z podziałem na dwie benzynowe oraz jedną wysokoprężną. Pierwsze dwie będą także dostępne z napędem na wszystkie koła.
Silnik
Pojemność
Moc
Moment obr.
Paliwo
xDrive
428i
1997 cm
245 KM
350 Nm
Benzyna
opcja
435i
2979 cm
306 KM
400 Nm
Benzyna
opcja
420d
1995 cm
184 KM
380 Nm
Diesel
brak
Wnętrze, jak można było się spodziewać, nie odbiega mocno od tego, które znamy od dłuższego czasu u tego producenta. Nadal będziemy mieć możliwość wyboru pomiędzy bardziej ekskluzywnymi pakietami, jak też sportowymi. Kierowca nadal jest punktem, do którego skierowane są wszystkie elementy sterowanania samochodu, tak, aby nie musiał on odrywać wzroku od ulicy. Warte uwagi są jednak dwa tyle siedzenia, które dzięki odpowiednim modyfikacjom wizualnym udało się tak zaprezentować, iż wyglądają na dwa niezależne miejsca.
Najwięcej zmian jednak samochód otrzymał pod względem technicznym. Są wśród nich ulepszenia znane z Coupe serii 3. Ponadto przedstawiano dwa nowe rozwiązania: EfficientDynamic oraz ConnectedDrive. Pierwsze z nich odpowiada za ekonomiczną politykę zużywania paliwa podczas jazdy samochodem. W skład wchodzą zarówno nowoczesna, lekką forma budowy samego samochodu, jak też komputer sterujący spalaniem silnika. Dodano również rozwiązania eko, jak odzyskiwanie energii z hamowania, czy też Start&Stop , przyczyniające się do bardziej ekologicznego użytkowania pojazdu. Nowością w tym modelu, połączoną z 8-biegową automatyczną skrzynią, jest tryb "płynięcia". Kolejna to system, który przewiduje zdarzenie na ulicy i optymalnie dopasowuje osiągi oraz moc silnika.
Druga z technologi BMW istnieje pod nazwą ConnectedDrive i ma na celu ułatwianie życia kierowcy. W jej skład wchodzą rozwiązania typu biuro w samochodzie, czy też systemy ułatwiające parkowanie. Dla ułatwienia pracy podczas jazdy, samochód otrzymał system do dyktowania treści. W nowym BMW 4 znalazła się także najnowsza wersja systemu Active Protection, chroniąca przed kolizjami z pieszymi, jak też Active Crusie Control, połączony z technologią Start&Stop.