Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 15-10-2012 Najnowsza wersja kultowego samochodu zadebiutowała po 5 latach od premiery unowocześnienej 5-setki. Samochód ten od swojej macierzystej wersji rózni się przede wszystkim wielkością. Wobec normalnej wersji wydłużył się z 3.55m do 4.15 m, co daje dodatkowe 60 cm.
Oprócz tego, że Fiat 500L stał się dłuższy, przybyło mu także 15 cm w szerokości ( z 1.63m poszerzał do 1.78m ). Jednak na tym rewolucja w gabarytach się nie kończy - nowy Włoch urósł i jego wysokość mierzy teraz 1.66m, wobec 1.48m ( różnica 18 cm ). Pojemność bagażnika wzrosła z małych 182l do 343l przy rozłożonych siedzeniach. W przypadku złożonych siedzeń pojemność ta dalej wzrasta - do 1310l. Tak więc nowa wersja Fiata 500 staje się bardziej użytecznym samochodem i zmienia segment A na B. Samochód będzie dostępny tylko w wersji 5-drzwiowej.
Na tym róznice pomiędzy nim a tradycyjnym modelem 500 się jednak nie kończą. Pod maską w nowym 500L znajdą się większe jednostki, tak, aby zapewnić odpowiednią moc dla większych gabarytów. Tak więc do dyspozycji będą 2 silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Benzyny będą miały następujące parametry: 1.4l z mocą 95KM oraz 0.9l o mocy 105KM będą napędzane benzyną, zaś 1.3l o mocy 85KM będzie używał diesla. Benzynowe jednostki wyposażone będą w 6-biegowe, manualne skrzynie, zaś diesel w 5-biegową.
Przez to, że samochód mocno urósł Fiat 500L stał się bardziej użytecznym pojazdem. Stracił jednak swój designerski urok – teraz bardziej przypomnia małego busika. Wystrój wnętrza nie został zmodyfikowany, jednak przez to, że pojazd jest szerszy, swobodnie usiądzie w nim do 5 osób.