Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 14-06-2013 Do jednych największych targów motoryzacyjnych Europejskich zostało jeszcze ponad 3 miesiące, a już Opel prezentuje swoją pierwszą, a zarazem największą premierę, nową Insignie. Samochód pierwszy raz światło dzienne ujrzał podczas targów w Anglii w 2008 roku. Od tego czasu pojazd, który zastąpił Vectrę, nie tylko dobrze radził sobie na rynku, ale nawet zdobył dużą rzeszę zwolenników. Zaprezentowany w 2008 roku model od razu przedstawił światu w jakim kierunku Niemiecka marka będzie się rozwijać.
Nowa Insignia wobec aktualnego modelu jest samochodem zdecydowanie bardziej spokojnym pod względem designu. Zostało to uzyskane między innymi przez nowy, bardziej podłużny grill, który wizualnie obniża linię samochodu. Kolejnymi wyznacznikami nowego modelu w przedniej partii pojazdu, są nowe długie światła do jazdy dziennej, umieszczone na krańcach zderzaka, sięgające daleko aż do dolnego wlotu powietrza i otoczone miejscami elementami chromowanymi. Same reflektory także otrzymały nowy design, są teraz bardziej wydłużone, wchodząc głębiej w maskę po bokach. W przypadku wersji hatchback i sedan samochód otrzymał spoiler, który mocno wyróżnia się na tle sylwetki. Ponadto listwa, która przechodziła niegdyś pod oknem z tyłu, została lekko obniżona. Jej końce znajdują się w tylnych światłach. W wersji Kombi ta sztuka też została wykorzystana.
Pod maską ponownie dostępny będzie bogaty wybór silników, od małych ekologicznych po duże sportowe.
Pojemność
Moc
Moment obrotowy
Paliwo
1.4l
140 KM
200 Nm
Benzyna
1.4l
140 KM
200 Nm
Benzyna+Gaz
1.6l SIDI
170 KM
260 Nm
Benzyna
2.0l SIDI
250 KM
400 Nm
Benzyna
2.0l
120 KM
320 Nm
Diesel
2.0l
140 KM
370 Nm
Diesel
2.0l
195 KM
400 Nm
Diesel
Pozostałe dane techniczne nie zostały jeszcze podane przez producenta.
Wnętrze nowego Opla Insignia, po raz kolejny prezentuje się przestronnie z nutą klasy premium. Podkreśla to także bogate wyposażenie, które dostępne jest w niemieckiej nowości. Dzięki wysoko zaawansowanej elektronice, sam kokpit stał się lekki, przejrzysty, a zarazem przestronny i co najważniejsze łatwy w obsłudze. Cały Infotainment samochodu może być sterowany poprzez 8” ekran. W prosty i łatwy sposób można szukać piosenek, włączać nawigację 3D lub też sterować głosem.
Ceny nowej Insigni rozpoczynać się będą w Niemczech od 24,325 Euro za model 4 drzwiowy. Na pokładzie znajdzie się silnik o pojemności 1.4l i mocy 140 KM. Jednostka ta jest wyposażona w system Start&Stop. Wewnątrz samochodu znajdzie się między innymi klimatyzacja, radio z ekranem o przekątnej 4,2” a także skórzana kierownica.