Fot. Volvo
Po 12 latach wspaniałej historii pierwsza generacja XC90 odchodzi na swoją zasłużoną emeryturę. Samochód ten w nie tylko był jednym z prekursorów luksusowych SUV, ale przede wszystkim wyznaczył nowe trendy w ramach bezpieczeństwa wprowadzając wiele rozwiązań, które mimo lat nadal stawiają tą już dosyć starą konstrukcję na czele we wszystkich testach bezpieczeństwa. Ten sukces, który udało się uzyskać marce Volvo w swoim modelu, ma zostać kontynuowana tak też wszystkie XC90 już w wersji podstawowej będą wyposażony w pakiet City Safty. System ten dba o bezpieczeństwo nie tylko samych pasażerów, ale pozwala na uniknięcie wypadków przy trudnych do przewidzenia oraz zareagowania przez kierowcę sytuacjach, jak np. Wybiegniecie dziecka na ulicę tuż przed samochodem.Fot. Volvo
Miłośnicy polubią nowe XC90 głównie za to, że Volvo z designem powróciła do swoich korzeni. Mimo licznych nowoczesnych rozwiązań w wyglądzie pojazdu czuć ducha prawdziwego szwedzkiego Volvo. Sam samochód sobą prezentuje się dostojnie i klasycznie, jednak widać po nim także jego off roadowe możliwości oraz drzemiącą moc nowoczesnych ultra oszczędnych silników. Znakiem rozpoznawczym drugiej generacji XC90 to jego świtał do jazdy dziennej zwanymi także młotem Thora, aż trudno się doczekać jak to rozwiązanie będzie wyglądać na nowej S80, kolejny model który ma być zbudowany na płycie SPA.Fot. Volvo
Znakiem rozpoznawczym szwedzkiego design to prostota i łatwa obsługa. Gdzie inni producenci prześcigają się dodatkowymi panelami, przyciskami i gałkami, XC90 posiada duży wyświetlacz w układzie tableta. Za pomocą niego można dotykowo sterować multimediami oraz innymi systemami sterującymi samochodem. Z nowych rozwiązań znalazł się także wyświetlacz head-up dla kierowcy tak aby oczy zawsze były skierowane ku ulicy.Fot. Volvo
Pod maską jak na razie dostępne będą dwie jednostki napędowe. Obie wyposażone zostały w nową automatyczną 8 biegową skrzynię. Zarówno jednostka wysokoprężna jak też benzynowa to silniki dwu litrowe z turbodoładowaniem, przy czym druga z jednostek dodatkowo będzie posiadać silnik elektryczny dzięki czemu moc całkowita będzie wynosić aż 400KM. W przypadku silnika napędzanego dieslem moc wynosi 225KM. Samochód będzie dostępny wyłącznie z napędem na 4 koła. Pod względem wymiarów samochód mocno się nie zmienił, długość 4.95m, szerokość 2.14m, wysokość 1.78m oraz rozstaw osi 2.98,