Fot. Ford
Nowe modele mogą pochwalić się lekko przepracowaną stylistyką, które jeszcze bardziej pokazują elegancką linie samochodu ze sportowymi akcentami. Aby wygładzić całą maskę usunięto zbędne elementy, tak aby nic nie niszczyło lekką linie nadwozia. Takie elementy jak dysze od spryskiwaczy umieszczone zostały poniżej dolnej krawędzi szyby. Oprócz tego styliści Forda postarali się bardziej uwypuklić trapezowaty grill, elementem rozpoznawalnym marki od kilku lat. Tylna klapa samochodu, została mocno odświeżona. Dzięki temu prowadzenie linie wzdłuż nadwozia nabiera spójności aż do samego bagażnika.Fot. Ford
Nowe C-MAXy otrzymały także przepracowane jednostki napędowe. Pod maską nowych C-MAXów zadomowiły się zarówno przepracowane EcoBoosty jak też wysokoprężne TDCI oferujące wraz z lepszym zawieszeniem niedostępne dotychczas pozytywne właściwości jezdne. W ofercie obu wersji C-MAXa znajdą się następujące jednostki:Silnik | Moc | Paliwo |
---|---|---|
1.0 l EcoBoost | 100 KM | Benzyna |
1.0 l EcoBoost | 125 KM | Benzyna |
1.5l EcoBoost | 150 KM | Benzyna |
1.5l EcoBoost | 182 KM | Benzyna |
1.6 l TI-VCT | 85 KM | Benzyna |
1.6 l TI-VCT | 125 KM | Benzyna |
1.5 l TDCi | 95 KM | Diesel |
1.5 l TDCi | 105 KM | Diesel |
1.5 l TDCi | 120 KM | Diesel |
2.0 l TDCi | 150 KM | Diesel |
2.0 l TDCi | 170 KM | Diesel |
Fot. Ford
Bezpieczeństwo stało się silną stroną ostatnich modeli Forda. Po rozwodzie z Volvo raczej trudno było przypuszczać, że Ford będzie w stanie trzymać dalej tempo w zakresie bezpieczeństwa. Jednak tak się nie stało i jako jedna z niewielu firm, Ford może pochwalić się z jedną z najbezpieczniejszych flot w swojej ofercie. C-MAX nie ma być tutaj wyjątkiem wręcz przeciwnie ma przodować w tym zakresie. Na pewno na bardzo pozytywne oceny samochody będą mógł liczyć dzięki nowemu systemowi aktywnego bezpieczeństwa. System zapobiegania kolizją działa teraz nawet przy prędkościach do 50 km/h, gdzie większość bezpośredniej konkurencji Forda ma problemy osiągając prędkość 30 km/h.Fot. Ford
Nowoczesny system multimedialny zapewnia nowy SYNC2. Pozwala on na łatwe połączenie i obsługę telefonu poprzez samochód oraz jeszcze lepsze i bardziej rozbudowane sterowanie głosem. Do tego dochodzi 8” ekran, który nie tylko pokaże w bardzo dobrej jakości drogę na nawigacji, ale także posłuży podczas parkowania, dzięki możliwości doposażenia samochodu w kamerę cofania. Wielkim ułatwieniem przy użytkowaniu C-MAXa będzie także bezdotykowe otwieranie bagażnika, co jest przydatne podczas pakowania zakupów lub także przy użytkowaniu wózeczka dziecięcego.