Fot. Opel
Opel Zafira to jeden z największych aktualnie oferowanych modeli w ofercie niemieckiego producenta. Wobec dotychczasowo sprzedawanego modelu linia nadwozia zmieni się diametralnie. Nowy przód samochodu będzie miał te same charakterystyczne powiązania elementów co model Opel Astra. Smukłe przejście pomiędzy przednim wlotem powietrza, a reflektorami. Wybrzuszony zderzak w okolicach świateł przeciwmgielnych. Cała linia nadwozia będzie ciągnęła się od maski aż do końca samochodu jedną prostą linią. Dzięki temu odświeżony Opel Zafira prezentuje się jeszcze bardziej elegancko, ale także ciężej. Bardziej odstające nadkola kryją w sobie teraz jeszcze większe opony. Reflektory w samochodzie będą wykorzystywać w pełni technologię LED.Fot. Opel
Wnętrze samochodu zmieniło się jeszcze bardziej, wprowadzając liczne nowe rozwiązania, których dotychczas nie było także w ostatnich premierach niemieckiego producenta Opla. Środkowa konsola prezentuje się bardzo lekko, zminimalizowanie ilości przycisków do najważniejszych przyczyniło się do czytelności oraz lepszej spójności. Do tego dochodzi jeszcze wysokiej klasy system multimedialny IntelliLink zarządzany poprzez 7” dotykowy ekran, który sprawia że obsługa systemów samochodu jest dziecinie prosta. Na pokładzie samochodu nie zabraknie także nowej generacji kierownicy oraz jeszcze bardziej czytelnej i multimedialnej deski rozdzielcza. Jak przystało na prawdziwego Vana, przestrzeń to jego królestwo. W przypadku Zafiry mamy do czynienia z 7 osobowym samochodem, stąd duża ilość miejsca gwarantowana jest już na wstępie. Całkowita pojemność bagażnika przy złożonych siedzeniach sięga 1860 litrów, przy niezłożonej tylnej kanapy pozostaje nadal 710l. Do tego dochodzą jeszcze 30 podręcznych pakownych schowków rozdysponowanych po całym samochodzie. Szybka zamiana rodzinnego samochodu w transportowy albo na odwrót uproszone zostało poprzez unikatowy system składania siedzeń Flex7.Fot. Opel
Samochód będzie dysponował licznymi nowościami w zakresie aktywnego bezpieczeństwa oraz łatwiejsza obsługę systemu multimedialnego. Wyposażony samochód w system OpelEye będzie teraz uruchamiać automatycznie asystenta pasa ruchu po przekroczeniu 60 km/h. Przednia kamera będzie na bieżąco monitorować zachowanie poprzedzającego samochodu i w razie braku reakcji po stronie kierowcy powoli wyhamowywać pojazd. Najnowocześniejszej generacji system multimedialny IntelliLink R4 dysponować będzie wieloma ulepszeniami, które sprawiają jeszcze prostszą i bezproblemową obsługę systemu.Fot. Opel