Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki, moj-samochod.pl - 28-02-2011 Opel Zafira doczeka się nowego wcielenia. Jako ostatni ze znaczących producentów vanów, Amerykański producent w Niemieckiej siedzibie postanowił, że przydało by się trochę nowości. Wszystko po to, aby dogonić konkurencję, która ostatnio odświeżyła swoje duże rodzinne auta. Nowa Zafira co prawda wciąż jest tylko szkicem, ale marka Opel zapewnia, że to, co zobaczymy w Genewie za kilka dni, spotkamy także za rok-dwa na ulicach.
Przewodnim pomysłem podczas projektowania tego pojazdu była wygoda i ekskluzywność wnętrza. Zgodnie z tymi wytycznymi projektanci Opla postarali się wywiązać ze swojego zadania jak najlepiej. Wygoda w przypadku Zafiry oznacza dużą przestrzeń nie tylko dla kierowcy, ale także dla osób siedzących w tylnym rzędzie. Dzięki dobremu zagospodarowaniu miejsca. samochód stał się 7 - osobowym vanem, w którym jednak wciąż jest miejsce na bagaż. Komfort w samochodzie podniesiono także dzięki innowacyjnemu dachowi panoramicznemu, oraz nowej strukturze samej szyby, która składa się teraz z dwóch warstw. W drugiej z nich zamontowano światełka LED, dzięki którym można wewnątrz samochodu stworzyć dobre Ambiente, co poprawia samopoczucie wszystkich podróżujących osób.
Kolejnym atrybutem samochodu jest prosty i przejrzysty kokpit. Wszelkie niezbędne funkcje sterowania autem są teraz dostępne poprzez duży, dotykowy ekran. Pod nim znajduje się spory schowek, gdzie z powodzeniem zmieści się nawet iPad. W tylnej części przednich siedzeń znajdują się duże ekrany dotykowe, które pozwalają między innymi na swobodne korzystanie z internetu.
Z zewnątrz samochód przypomina większą i bardziej usportowioną Merive, jednak przód zaciągnięto z Ampery. Silnik w wersji koncepcyjnej to 1.4l z systemem Start / Stop.