Fot. Volkswagen
Nadwozie w drugiej odsłonie Alltrack jeszcze bardziej stylem pasuje do pojazdu, który może pominąć tradycyjną asfaltową drogę aby dotrzeć do celu. Wobec swojej tradycyjnej wersji samochód oprócz odpowiednich plastikowych osłon wzdłuż całej dolnej część nadwozia wraz z nadkolami, otrzymał lepiej przystosowane zderzaki z charakterystycznymi światłami przeciwmgielnymi. Tak jak w poprzedniej generacji, Passat w wersji Alltrack dostępny będzie wyłącznie jako kombi.Fot. Volkswagen
Wnętrze nowego Passata zostało także dostosowane aby lepiej zobrazować kierowcy, że może czasem wybrać nie utwardzoną drogę. Jednak te zmiany nie wpłynęły na niższy poziom komfortu. Wręcz przeciwnie dzięki wyższej pozycji siedzenia kierowcy posiada lepszy widok na ulicę. Już na wejściu do samochodu wita nas listwa progowa z napisem Alltrack. Mimo pokrewieństwa Alltracka ze zwykłym Passatem, Volkswagen widzi te dwa modele jako całkowicie odrębne samochody. Zmodyfikowany został między innymi także komputer pokładowy Active Info. Wloty powietrza także otrzymały swój własny wzór - Tracks. Nowością będą także fotele, które nie tylko mogą być podgrzewane i wentylowane, ponadto istnieje możliwość dokupienia regulacji w 14 poziomach i dodatkowy systemem do masażu.Fot. Volkswagen
Jak sama nazwa wskazuje samochód w każdej wersji będzie posiadał napęd na wszystkie koła. Wraz z nowymi silnikami dostępnymi dla tego modelu klient poczuje także bardziej ekonomiczne właściwości jednostek. Silniki dostępne w nowym Alltrack będą posiadały od 150, aż do 240 KM. Aby zapewnić jak najlepsze dostosowanie obrotów do warunków jazdy, każdy Passat w tej wersji Alltrack będzie posiadał możliwość zmiany trybu jazdy. Dzięki nowym rozwiązaniom jak też lepszym jednostką napędowym nowy Passat okazuje się prawdziwym siłaczem z możliwością pociągnięcia przyczepy nawet o masie 2,2 ton przy wzniesieniu do 12%.Fot. Volkswagen
Mimo że jazda poza utwardzoną drogę nie kojarzy się zbytnio z komfortem, Passat jest jego najlepszym przykładem że tak nie musi być - oprócz wspomnianych foteli, samochód otrzymał także szereg innych rozwiązań, które wpływają na lepszy komfort. Jak już w innych nowych modelach także Alltrack będzie posiadał możliwość sparowania telefonu z samochodem dzięki systemu MirrorLInk. Zawartość telefonu może zostać wyświetlana w zależności od wersji systemu multimedialnego na 5, 6.5 lub 8 calowym dotykowym ekranie. Alltrack wobec tradycyjnego Passata będzie posiadał także inny dodatek box na telefon komórkowy. Po podłączeniu telefonu korzysta on z anteny samochodu.