Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 23-03-2010 Mamy świetną informację dla miłośników małych sportowych samochodów za rozsądne pieniądze. Peugeot już rok temu w niemieckim Frankfurcie przygotował dla nas prototyp tego pojazdu. Od tamtego czasu francuski koncern nie przygotował istotnych zmian w swoim modelu, za co należy się spory szacunek. Zwykle koncepty zanim wchodzą do produkcji są po prostu szpecone, ale nie w tym razem. Klientem docelowym nowego „dziecka” PSA jest młody człowiek o zacięciu sportowym.
Design
Przód jest charakterystyczny dla wszystkich modeli koncernu i niczym nas nie zaskakuje. Tył wygląda masywnie i efektownie, sportowego charakteru dodają światła zachodzące na potężne przetłoczenia nadkoli. Jak pierwszy raz zobaczyłem nowego Peugeota to przypomniała mi się prezentacja Audi TT, która odbyła się w 1998 roku. No ale do sedna, co wyróżnia 308 RC Z? Bez wątpienia charakterystyczny przeszklony dach pięknie wkomponowany w tylną szybę. Samochód jest efektowny i miły dla oka, teraz pozostaje tylko czekać aż pojawi się na naszych ulicach.
Silniki
Z posiadanych przez nas informacji wynika, że ten model będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi. Pierwsza to silnik benzynowy o pojemności 1600cm3, dysponujący mocą 216KM, powstał on przy współpracy z BMW Group. Druga opcja to jednostka wysokoprężna o pojemności 2000cm3, dysponująca mocą 163KM. Gama silników niestety nie jest imponująca i nie dorównuje swoim konkurentom ale mimo wszystko ciekawi mnie zachowanie i kultura pracy jednostki benzynowej.
Podsumowanie
Nowy Peugeot ma rywalizować w VW Sirocco oraz z Audi TT. Z tych trzech modeli w mojej opinii najlepszy jest samochód koncernu z Ingolstadt czyli kultowe Audi TT. Na drugim miejscu postawiłbym mimo wszystko VW. Mam nadzieje, że francuski koncern miło mnie zaskoczy czego sobie i Państwu życzę.