Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 07-03-2010 Peugeot planuje wprowadzić na rynek nowy model o oznaczeniu 508, którego wersję produkcyjną zobaczymy na wystawie w Paryżu, a na drogi wyjedzie najprawdopodobniej na początku przyszłego roku. Peugeot 508 zastąpi obecne modele 407 oraz 607, które na rynku dostępne są już kilka lat, najwyższy czas na zmiany. Francuzi z koncernu Peugeota doszli do wniosku, że nie potrzebują w gamie dwóch reprezentacyjnych limuzyn, a ich miejsce z powodzeniem może zastąpić jeden dopracowany pojazd.
Design
Na chwilę obecną możemy odnieść się do designu prototypu, roboczo zwanego "5 by Peugeot" Wersja koncepcyjna zwraca uwagę dużymi reflektorami wykonanymi w technologii LED, 19-calowymi aluminiowymi felgami oraz dużą atrapą chłodnicy w stylu Peugeota. Auto mierzy 486cm długości, 188cm szerokości i 142cm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 281cm. Samochód prezentuje się elegancko i zarazem nietypowo, szkoda tylko, że w momencie rozpoczęcia produkcji straci zapewne wiele ze swojego uroku.
Silniki
Prototypowy Peugeot wyposażony został w nowatorskie rozwiązanie francuskiej firmy Hybrid4, czyli napęd hybrydowy złożony z jednostki wysokoprężnej oraz silnika elektrycznego. Dwulitrowy silnik HDi rozwija moc 163 KM, zaś umieszczony w tylnej części auta silnik dostarcza dodatkowe 37 koni mocy. Razem układ hybrydowy dysponuje mocą 200 KM, które mogą być przekazywane na cztery koła. Możliwe jest także włączenie trybu tylko z napędem hybrydowym. Takie połączenie pozwoliło dać rewelacyjne wręcz wyniki spalania 3,8l/100km. Ten motor pojawi się już w przyszłym roku w modelu 3008, niewykluczone więc, że i w modelu 508 będziemy mieć do wyboru tę jednostkę napędową.
Podsumowanie
Peugeot 508 będzie ciekawą alternatywą dla samochodów takich jak: Citroen C6, Audi A6, Mercedes E-klasa, BMW serii 5, osobiście mocno zastanowiłbym się nad wyborem, ponieważ jak nauczyły nas ostatnie lata za podobną cenę możemy kupić lepiej wyposażony francuski samochód, a awaryjność w modelach z wyższej półki zaczyna być już tylko trudnym do zatarcia wspomnieniem.