Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 16-06-2019 Po premierze i dużemu zainteresowaniu w przedsprzedaży modelu Volkswagen ID jak też wielkich sukcesach elektrycznego modelu wyścigowego Volkswagen ID.R. Niemiecki producent przedstawia swój plan ekspansji elektrycznych modeli na przyszłość. Kierunek elektryzacji rynku nowych samochodów wywiera głównie unia europejska, które narzuca na producentów samochodów niemal nie możliwe do osiągnięcia normy emisji spalin. Do 2030 roku aktualne wymogi w tej kwestii mają zostać raz jeszcze zaostrzone o 37,5%. Jednak nie tylko unia europejska wywiera nacisk, w Chinach producenci samochodów muszą dostarczać odpowiednie kontyngenty samochodów elektrycznych, aby móc w ogóle sprzedawać samochody w tym kraju. Volkswagen planuje do 2023 roku zainwestować w sumie 30 miliardów w rozwój w tą gałąź nowych samochodów. Niemiecki producent Volkswagen, bierze udział w konsorcjum IONITY składający się z największych producentów w Europie. Dzięki ich współpracy tworzona jest sieć szybkich stacji ładowania przy autostradach w Europie. W sumie do 2020 roku powstać ma ich 400, a więc co 120 km ma się znajdować taki punkt. Volkswagen stawia jak na razie na samochody elektryczne, zaawansowane akumulatory w samochodach takich jak w modelu ID.3 pozwalają pokonać duży dystans, a ich koszt nabycia to cena przeciętnego samochodu z jednostką wysokoprężną.